הרב רוזן: לנקוט בצעדים מידיים נוכח הסכם האחדות הפלסטיני

הרב ישראל רוזן קובע כי יש לנקוט בצעדים מעשיים ומידיים נוכח חתימת הסכם האחדות בין הארגונים הפלסטינים. "יש לשאוב השראה מקום המדינה, לקבוע עובדות בשטח, ללא התחשבות בגויים"

חדשות כיפה אורי פולק 04/05/11 00:00 ל בניסן התשעא

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", מציע לממשל בישראל לנקוט בצעדים מעשיים ומידיים נוכח חתימת הסכם האחדות בין הארגונים הפלסטיניים פת"ח וחמאס, היום (ד'). במאמר שיתפרסם בסוף השבוע האחרון בעלון "שבת בשבתו", מציע הרב רוזן "לשאוב השראה מימי הקמת המדינה, לנקוט יזמה ולקבוע עובדות בשטח, ללא התחשבות יתירה ב"מה יאמרו הגויים"".

לדעתו של הרב רוזן, חתימת ההסכם בין פת"ח לחמאס מונעת מ"שנאת ישראל". הוא מציין כי "חיבורם היא השאיפה להרע לישראל" ומבקר את קהיליית המודיעין הישראלית שלא חזתה את האירוע והייתה שרויה בקונספציה ובקיבעון, "כמו ערב מלחמת יום-הכיפורים".

כמענה למהלך, מציע הרב רוזן תוכנית מדינית מזורזת, שראשיתה בסיפוח מיידי של כל שטחי יהודה ושומרון. "הכוונה לכל השטחים והמבנים המצויים בתוך גדרות הישובים, גם ללא רצף טריטוריאלי", קובע הרב רוזן. עוד הוא מציע כי יש להפסיק את כל שיחות הקרבה עם הפלסטינים, "עד לפירוק מוקשי הטרור לחלוטין".

בהמשך מוסיף הרב רוזן כי יש להפגין "יד חזקה וזרוע נטויה, וגביית מחיר-גמול כבד, כלפי כל פעולת טרור ולו הקלה ביותר". הוא טוען כי יש לקבוע "תג מחיר" לכל אירוע טרור - שמימושו יהיה מיידי. במקביל, הרב רוזן טוען כי יש לפתוח ב"מסע הסברה אגרסיבי בעולם", זאת תוך שימוש ב "אמצעי לוחמה הסברתיים מקוריים ויעילים".

"הכרזת המדינה נישאה על כנפי האמונה בשיבת ציון, בהתנערות העם היהודי מן הגלות וברוח גאולים. כיום, כאשר אויבינו עברו לפסים 'דתיים', מוסלמיים, נוכל להם רק אם נציב אמונה מול אמונה. אני מצפה ששם שמים ישוב להיות שגור על פי מנהיגינו, והרוח הלאומית תתעודד בעזרת נטפי אמונה, כאז כן עתה", מסכם הרב רוזן.