הרב רוזן: למה החתונות שלכם כל כך ארוכות?

עם פתיחת עונת החתונות טוען הרב ישראל רוזן כי המנהג להאריך את שהות החתנים והכלות בחדרי הייחוד, כמו גם "מתיחת" זמן שבע הברכות – הינם "טורח לציבור"

חדשות כיפה אורי פולק 17/08/11 09:07 יז באב התשעא

הרב רוזן: למה החתונות שלכם כל כך ארוכות?
מכון צומת, צילום: מכון צומת

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", מותח ביקורת נוקבת על מגמת השנים האחרונות בחתונות הציבור הדתי לאומי. במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו", טוען הרב רוזן כי חלק מהמנהגים שהשתרשו בקרב הזוגות הצעירים, הינם בבחינת "טורח לציבור", מעבר לכך שאין להם בסיס הלכתי משמעותי.

"הקטע הצורם ביותר באזניי, מלבד התזמורת הרעשנית, היא ה'ייחוד' הייחודי הממושך שהחלו לנהוג בו חתנינו וכלותינו", כותב הרב רוזן, "כבר נזדמָנו לשמחת חתונה בה הסועדים סיימו את כל מלאכתם בעסקי המנות והקינוחים ועדין הזוג המיוחד בושש מלרדת אל העם". הרב רוזן ביקר את העובדה כי חדר הייחוד הפך ל"סטודיו לצילום" של החתן והכלה, כשבינתיים כל האורחים ממתינים לשניהם ומכלים את המנות הראשונות.

הרב רוזן מציע במאמרו כי השהות בחדר הייחוד תארך 18-22 דקות לכל היותר, "כשיעור הרעפת דברים הדדית, חיבוק ונישוק, ושבירת הרעבון". לאחר מכן הוא מציע לזוגות הצעירים "לשמח את משמחיכם" - ולשמור את הצילומים לזמן שבו מוגשת המנה העיקרית.

ביקורת נוספת מותח הרב רוזן על טקס החופה, שמותח ומאריך לאין ערוך את זמן האירוע - ללא סיבה מוצדקת. "למען השם, ובעיקר למען הקהל הממתין בצפייה דרוכה, אל תמתחו פרק זה במסכת ההפקה. כדאי לחשב מראש את אורך כל פעימה ופעימה", הוא כותב. הוא מציע כי גם את שלב "קניין הסודר" הנהוג במהלך החופה יש לקיים קודם לחופה ולמנוע "פסק זמן מיותר בתוך כדי המעמד".