הרב רוזן: העצמת המאבק ברפורמים רק מחזקת אותם

הרב ישראל רוזן תוקף את מובילי המאבק בתנועה הרפורמית ומציין כי מדיניותם פגעה, לאורך זמן, דווקא בקהילות האורתודוקסיות בישראל. "המאבק ברפורמים הוא שולי ופינתי", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/06/12 13:20 ו בתמוז התשעב

הרב רוזן: העצמת המאבק ברפורמים רק מחזקת אותם
מכון צומת, צילום: מכון צומת

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", לא מתנגד להחלטת המדינה על מימון ראשי קהילות רפורמיות, בטענה כי המאבק שהובילה ש"ס נגד התנועה הרפורמית רק פגע פגיעה אנושה בקהילות האורתודוקסיות בישראל.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו", מסביר הרב ישראל רוזן כי על אף סלידתו והתנגדותו לתנועת הרפורמית, הרי שבעקבות המאבק של תנועת ש"ס, שאימצה לדבריו "מדיניות הרסנית של 'גם לי גם לך לא יהיה', "שנים ארוכות אין מינויים לרבני שכונות וקהילות (אורתודוקסיות), והציבור הנזקק לרב נותר ללא כתובת, והכל כדי לא לפתוח פתח ל'שטן הרפורמי' להשתחל דרכו".

"ש"ס, אשר שירותי הדת הם קרדום למשרותיה והדום לרגליה, מושכת וסוחבת מינויי רבנים רבים בערי הארץ ומושבותיה, כי טרם הגיעה ל'דיל' עסקי אטרקטיבי. גם בתחום זה היא מוכיחה את נוסחתה: 'גם לי גם לך, גם לתורה וגם ליהדות - לא יהיה'", מציין הרב רוזן, שתוהה "מה הרווחנו? הרפורמים ממשיכים לגייר בחו"ל ונרשמים כיהודים במרשם האוכלוסין. בניצוחה של ש"ס הקרבנו את יהדותנו המתועדת על מזבח טראומת הלגיטימציה לרפורמים. ויש לכך השלכות עקרוניות וסמליות חמורות, וגם ובעיקר פרקטיות".

הרב רוזן טוען במאמרו כי "הגיע הזמן להפסיק ליירא את הציבור ב'פצצת האטום' הקרויה לגיטימציה לרפורמים. אי אפשר לכלכל את כל מעשינו, לוותר על יהדותנו הרשומה ועל רבנינו בישובים ובשכונות, אך ורק כדי שלא ניחשד כאילו אנו נותנים מעמד או הכרה לרפורמים". לטענתו, "האתגר הרבני העיקרי שלנו הוא העמדת רבנים ראויים בכל אתר ואתר. האתגר החינוכי שלנו הוא מלחמה במתירנות ובזרועותיה התמנוניות. המאבק ברפורמים הוא שולי ופינתי, והעצמתו רק מעצימה אותם".