הרב רוזן: בושה שטקס פרס ישראל הסתיים ב"מופע חשפנות"

ראש מכון "צומת" טוען כי מארגני טקס פרס ישראל "עשו דווקא" למגזר הדתי ולמקבל הפרס, הרב חיים דרוקמן, שבחרו לשלב בו ריקוד בלתי צנוע של רקדניות. "זה היה פשוט מחפיר", הוא אומר

חדשות כיפה אורי פולק 02/05/12 14:30 י באייר התשעב

הרב רוזן: בושה שטקס פרס ישראל הסתיים ב"מופע חשפנות"
מוקי שוורץ, יחצ, צילום: מוקי שוורץ, יחצ

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", מותח ביקורת על מארגני טקס מקבלי פרס ישראל בטענה כי הטקס כלל השנה, באופן מופגן, אלמנטים בלתי צנועים שאינם הולמים את הצופים הדתיים ובתוכם גם את הרב חיים דרוקמן ובני משפחתו, שקיבל השנה את פרס ישראל למפעל חיים.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו" טוען הרב רוזן כי הטקס השנה "הסתיים במופע 'חשפנות' מחפיר. מילא זימרת נשים שליוותה את הטקס כולו, סוגיא זו כבר נידונה במחוזותינו הדק-היטב היטב-הדק. אני מעריך שאיש מן הנוכחים לא הפגין עזיבה, לא מיושבי הבמה חובשי הכיפה ולא מקרב הקהל באולם, כולל בעלי חזות רבנית או חרדית. אין טעם לדון האם סולו נשי היה הכרח לנוכח ההמשך הבוטה, ה'אמנותי'; אל מרכז הבמה זינק מופע בלט בלרינות, וריקודי אקרובטיקה זוגית".

הוא מציין כי "במשך דקות ארוכות וצורמות גם צנועים למחצה לשליש ולרביע חשו טעם רע עד בחילה ולמעלה מזה. מסופקני האם כך היה גם בשנים קודמות". הרב רוזן אף טוען כי הוא "נוטה לחשוד כי הייתה כאן אמירת 'דוקא' של המארגנים, אולי תת-תודעתית, כנגד הפולמוס שהתרגש עלינו לאחרונה בעקבות זמר נשי בטקס צה"לי".

היות והוא טוען כי "אין כל סיכוי או צידוק להשתלט על כל המדינה ע"י הנהגת אורח חיים הלכתי מוקפד במרחב הציבורי", לטענתו הדרך לפתרון היא מעורבות גבוהה יותר של חובשי כיפות סרוגות גם בקהל, בין הזוכים ואף מאחורי הקלעים. "הימצאות חובשי כיפה וכסויות ראש לתוך מארגני אירועי תרבות ציבורית ולאומית. האתגר איננו רק נוכחות שומרי תורה ומצוות בין מקבלי פרס ישראל, אלא גם בין האמרגנים מאחורי הקלעים, בין ה'תרבותניקים' ומפיקי האירועים", הוא קובע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן