הרב רבינוביץ לכיפה: מצפים מהרבנות הראשית להכיר בגיורים

הרב נחום רבינוביץ, שעומד בראש בתי הדין העצמאיים החדשים לגיור, אומר בראיון ל"כיפה" כי מבחינתו לא מדובר בתחרות עם הרבנות הראשית, ומבהיר: "אם לא נגייר את הילדים מזרע ישראל אנו גוזרים עליהם חרם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/15 09:25 כו באב התשעה

הרב רבינוביץ לכיפה: מצפים מהרבנות הראשית להכיר בגיורים
Nati Shohat, פלאש 90, צילום: Nati Shohat, פלאש 90

הרב נחום רבינוביץ, שעומד בראש בתי הדין העצמאיים לגיור אשר הוקמו אמש בקול רעש גדול, אומר בראיון ל'כיפה' כי לא מדובר בתחרות או במרד נגד הרבנות הראשית. "חס ושלום, אין שום תחרות", אמר הרב רבינוביץ.

לדבריו, הרבנות הראשית מתעלמת ממאות אלפים אשר מבקשים להתגייר. "יש הרבה ילדים מזרע ישראל, בעיקר יוצאי רוסיה, שזקוקים לקירוב וצריך לקשור אותם חזרה לעם ישראל כי אחרת אנחנו גוזרים עליהם חרם".

"כשהרבנות הראשית תפעל לגייר אותם נשמח להפסיק את הפעילות שלנו", הוא ממשיך ואומר. "לכן צריך שיקימו כמה שיותר בתי דין כאלו. זה כורח המציאות. בבני ברק יש מספר בתי דין שמגיירים, לא רק ילדים אלא גם מבוגרים, ואין פוצה פה ומצפצף. הלוואי שיהיו יותר בתי דין. יש דרישה להרבה יותר".

אתמול הכריזו רבנים בכירים בציונות הדתית כי הקימו רשת בתי דין עצמאיים לגיור בשם 'גיור כהלכה' שיתחרה דה פקטו ברבנות הראשית. בראש רשת בתי הדין עומד הרב נחום רבינוביץ', ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים.

ההכרזה על רשת בתי הדין החדשים נעשתה בכינוס בין הדין הראשון, בראשות הרב רבינוביץ', שהתכנס בכדי לגייר קטינים, דור שני לעולים ממדינות חבר העמים לשעבר. הקמת הרשת היא תוצאה של שיתוף פעולה בין כמה ארגונים: מכון עתים, מכון טריגובוף, בית מורשה, ובתמיכת הסוכנות היהודית.

לצד הרב נחום רבינוביץ', אשר בתי הדין יפעלו בהתאם להנחיותיו, ייטלו חלק בהובלת בתי הדין החדשים: הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב ראם הכהן, ראש ישיבת עתניאל, הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת ויו"ר "אור תורה סטון", הרב דוד סתיו, רב היישוב שוהם, יו"ר רבני צוהר ויו"ר עמית ב"אור תורה סטון", ורבנים נוספים - אשר עתידים להשתתף בהרכבי בתי הדין השונים.

הרבנים וראשי הארגונים המייסדים הדגישו כי בתי הדין החדשים יעמדו על קיום דרישות ההלכה בגיור באופן מלא לצד ליווי המתגיירים לאחר הגיור וכי מדובר במהלך שנועד לתת מענה לאלפי אנשים שמעמדם האישי אינו יכול להיות מוסדר במצב העניינים הקיים. הרבנים וראשי הארגונים קראו לראשון לציון, הרב יצחק יוסף, לשתף פעולה עם המיזם החדש.