הרב קשתיאל: "כשבחורה חיה עם גברים בשטח משהו בעולם הגברי משתלט"

רב המכינה בעלי ועמיתו של הרב לוינשטיין, ניסה להסביר את דברי חברו. "גם בבית הכנסת של אלעזר שטרן מתפללים כל שבת להצלחת צה"ל וקדושת המחנה". ליברמן: "נשקול את מעמדו של הרב לוינשטיין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/03/17 08:41 י באדר התשעז

הרב אליעזר קשתיאל, המלמד במכינה בעלי לצדו של הרב לוינשטיין, יוצא להגנתו ואמר כי הדברים שאמר בשבוע שעבר בפני תלמידי המכינות, כוונו לשירות קרבי לנשים שבעיניו הוא "לא נורמלי".

בראיון לגלי צה"ל אמר הרב קשתיאל, כי "צריך לדבר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם". לדבריו, "בכל בית כנסת ציוני דתי גם של אלעזר שטרן מתפללים בכל שבת להצלחת צה"ל ולוחמיו ואומרים שהקב"ה יציל את חיילנו ושהוא הולך עם החיילים".

ר"מ המכינה בעלי הוסיף שההצלחה בקרב תלויה רבות בקדושת המחנה, "אנחנו רואים במחנה הצבאי מקום קדוש יותר מבית כנסת, שם ברור לכולם שצריך לשמור על רמה גבוהה של צניעות ויחסים בין נשים לגברים. לפי הרמה של הצניעות והטהרה של המחנה כך תהיה יותר קדושה וכך תהיה יותר הצלחה בקרב".

לשיטתו הדיון הוא לא על שירות נשים בצבא, אלא על שירות קרבי מעורב, "יש הבדל בין לראות חיילות בצבא לבין ללכת איתה יחד לחובלים או לשרת יחד בטנק או בנגמ"ש". לטענתו, "הנושא שכל הציונות הדתית גועשת בו כבר כמה חודשים הוא לא שירות בנות בצבא, אלא שירות מעורב בתנאי שטח".

"בחור ובחורה ששוכבים במארב משותף", הוא מדגיש, "זה לא תקין. להיות ביחד בנגמ"ש, בטנק משותף, לעשות אימונים ולהיות בתנאי שטח, זה לא נורמלי מבחינת צניעות בסיסית שאמורה לשמור על ההבדל בין איש לאישה".

הרב קשתיאל הסביר גם את המונח "חמה" שהרב לוינשטיין השתמש ביחס לנשים, "אישה חמה הכוונה לאשה עם רגשות טהורים. אשה שלא נשחקה. כשבחורה צריכה לחיות עם גברים בתנאי שטח משהו בעולם הגברי משתלט. השטח הקרבי הוא גברי זה לא גלי צה"ל".

(צילום: צילום מסך מפייסבוק)

אתמול פורסמו בערוץ 10 קטעי וידאו ודברים שאמר הרב לוינשטיין בשבוע שעבר בפני מאות תלמידי מכינות קדם צבאיות, בהם הוא תקף את סוגיית גיוס בנות לצבא. "10 שנים אני פותח 'במחנה'", הוא סיפר, "רק תמונות של בנות וכולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר, לא יודע מי יתחתן איתה. כי "כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה כי היא אישה, אם לא שירתה בקרק"ל, אחרת איך תהיה חמה?"

בהמשך הוא הטיל דופי ברמה הדתית של בנות שבוחרות להתגייס ובמיוחד לאחר שחרורן, "הן לא מתגייסות מעודף יראת שמיים אלא מחוסר ביראת שמיים. עזבו את החילונים. שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי, כי הן בנות לאמא יהודיה, אלא מערכת הערכים תשתבש, סדרי עדיפויות, בית, קריירה - ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, השוהה בביקור רשמי בוושינגטון, הגיב לדברים ואמר כי "מאז הקמת המדינה נשים שירתו בצה״ל ותרמו תרומה עצומה לביטחון ישראל. ההשתלחות של הרב לוינשטיין היא לא רק פגיעה בנשים בישראל, אלא פגיעה בצה״ל, במורשת של צה״ל ובערכים הבסיסיים של מדינת ישראל".

ליברמן הוסיף כי בכוונתו לבחון את כשירותו של הרב לוינשטיין להעמיד ולהכין תלמידים לשירות הצבאי, "כשאחזור לארץ מהביקור בוושינגטון נשקול מחדש את מעמדו של הרב לוינשטיין והכשירות שלו להכין צעירים לשירות בצה״ל".