"הרב קוק מאפשר לאנשים להידבק לשורשים ולעוצמות רוחניות"

אלפים צפויים להגיע ביממה הקרובה לקברו של הראי"ה קוק לציון יום פטירתו. בהר הזיתים מכינים את המקום לראשונה ל'ליל משמר' לזכרו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/08/14 12:57 ב באלול התשעד

"הרב קוק מאפשר לאנשים להידבק לשורשים ולעוצמות רוחניות"

כבר שנים שהר הזיתים מתמלא מבקרים ביום ציון פטירתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל אך נראה כי השנה מספר המבקרים ישבור שיאים. החל מהערב (ה') ועד מחר בשעות הצהריים יגיעו אלפים לקברו של הרב קוק במסגרת 'ליל משמר' הנעשה לראשונה באוהל לימוד ענק סמוך לקבר.

מדובר בפעם הראשונה בה מתקיים לימוד למשך כל הלילה ביום פטירתו של הרב קוק, כשהמטרה המוצהרת היא להחזיר את המבקרים והביטחון להר הזיתים. רק אתמול בערב יודו אבנים באזור הר הזיתים, והרב הלל הורביץ, מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים נחוש להחזיר את המבקרים לאחר המקומות ההיסטוריים היהודיים החשובים ביותר.

(צילום: שירי בלייכר) מתכוננים לאלפים

"אנחנו מקדמים הליך שלם של אירועים ציבוריים בהר הזיתים, אך אין ספק שיום ההילולה של הרב קוק הוא אחד הגדולים והמשמעותיים ביותר. לראשונה אנחנו מקיימים ליל משמר בו ילמדו במהלך כל הלילה את תורתו של הרב קוק זצ"ל ויקיימו סיורים במקום. הסיסמה שמובילה אותנו היא 'עולים להר הזיתים' ואנחנו בהחלט מקווים לציבור גדול שיגיע היום ומחר. אנחנו לא עושים את ההילולה במקום כלשהו בירושלים ורק עולים להר בבוקר אלא מקיימים את כל האירוע בהר הזיתים כדי להחזיר את היהודים למקום".

ואכן, מדובר באירוע משמעותי ביותר שיתקיים ביממה הקרובה. החל מהערב יתקיימו שיעורים של גדולי הרבנים כולל הרב הראשי דוד לאו, הרב אלישע וישליצקי הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב ועוד. בשעה אחת לפנות בוקר תיערך התוועדות עם הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן יחד עם הזמר יצחק מאיר ולאחריה סיור בהר הזיתים עם אלידע בר שאול. בשעה 5:00 תתקיים תפילת ותיקין עם הרב חיים דרוקמן. ובסיומה עלייה עלייה המונית לציון הקבר. בנוסף יגיעו למקום שר השיכון אורי אריאל, מייסד העליות ההמוניות לציון הרב קוק, סגן שר הדתות הרב אלי בן-דהן ומנכ"ל המשרד אלחנן גלט יחד עם עוד חכי"ם ואישי ציבור. האירוניה היא שמייסד הסיורים - השר אורי אריאל, הינו כוהן וכך יוכל להגיע רק למקומות מסוימים בהר ולא לעלות לציון הקבר עצמו.

(צילום: דוברות) הרב חיים דרוקמן בציון הקבר בשנה שעברה

"אנחנו מצפים גם לאנשים לא דתיים”, מספר הרב הלל הורביץ. "פרסמנו קריאה לכל עם ישראל ואנחנו מקווים לעליה משמעותי בכמות המבקרים לעומת השנה שעברה. הרב קוק היה הרב הראשי הראשון של ארץ ישראל, אדם שחיבר את כל הציבור לבניין הארץ. מרגש לבקר בהר הזיתים, במיוחד בתחילת חודש אלול. אנשים רוצים להידבק לשורשים. מחפשים עוצמות רוחניות. הם רוצים להתחבר לדמויות המופת של העם היהודי, ולקבל כוח ומשמעות להתמודדות היום יומית בישראל. הר הזיתים הוא מקום הקבורה של כל ענקי הדורות כבר 3000 שנה. אין לי ספק שהלילה ישאיר עוצמות וחיוניות, כשילמדו בתורתו של הרב קוק. זה אירוע מאוד חשוב מכיוון שהרב קוק הוא מאבני היסוד של דור התחיה, וזוהי זכות גדולה לקדם דבר כזה. הולך להיות לילה מאוד מרגש".

(צילום: דוברות)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן