הרב צפניה דרורי ל'כיפה': צריך לתת הזדמנות למתווה ההסדרה החדש

הרב צפניה דרורי לא מתכוון להגיע לפגישה עם ראש הממשלה אך אומר ל'כיפה': "אם בג"ץ והיועמ"שים ירצו לשתף פעולה, נלך איתם. אם לא ירצו נחזור לקו הקודם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/16 14:31 ה בכסלו התשעז

הרב צפניה דרורי ל'כיפה': צריך לתת הזדמנות למתווה ההסדרה החדש

הוצאת עמונה מחוץ לחוק ההסדרה החדש, מעוררת מחלוקת בתוך המגזר הדתי. היום פורסם שראש הממשלה זימן ללשכתו שורת רבנים בכירים מהציונות הדתית במטרה להנמיך את הלהבות בנוגע לפינוי המתקרב ובא.

בפגישה בין ראש הממשלה לרבנים, שצפויה להתקיים הערב, יטול חלק גם שר החינוך נפתלי בנט. בפגישה צפויים נתניהו ובנט להציג את המתווה החדש, במסגרתו יוסדרו מאות בתים ביהודה ושומרון. בנוסף לכך, יציגו השניים בפני הרבנים את התכנית לפתרון עמונה (מתווה נכסי נפקדים לתקופה של שלוש שנים שיחודש בכל פעם מחדש). בפגישה יבקש נתניהו לתת דגש לצורך להימנע מחיכוכים מיותרים ואלימים בין כוחות הבטחון לאלו שישהו בעמונה בזמן הפינוי.

למפגש זומנו בית היתר ראש ישיבות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, ראש מכינת עלי הרב אלי סדן, רב היישוב בית אל הרב שלמה אבינר, רב אלון מורה הרב אליקים לבנון, רבה של עופרה הרב אבי גיסר וראש ישיבת ההסדר בקרית שמונה הרב צפניה דרורי.

הרב דרורי אומר ל'כיפה' כי יש לתת להזדמנות למתווה החדש, אך צריך גם לדעת לחזור לתכנית הקודמת במידה והדברים לא יסתדרו, "אני לא נוסע לפגישה, אבל אני חושב שהמתווה הזה אם הוא יצליח אז הוא טוב ואם הוא לא יצליח הדרך פתוחה לחזור לקו הקודם. אבל ראוי לנצל את ההזדמנות". לדבריו, במידה והגורמים המשפטיים לא יטרפדו את הכיוון החדש, ניתן יהיה ללכת בו, "אם היועצים המשפטיים ובג"צ ירצו לשתף פעולה נלך איתם, אם הם לא ישתפו פעולה נחזור לדרך הקודמת. צריך לתת להם את כל האפשרות להצליח בדרך הזו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן