הרב צוקרמן: רפורמת רבני צהר - "השפלה של הרבנות הראשית"

הרב יהושע צוקרמן נשא דברים בכינוס בו השתתפו כ-300 רבנים בישיבת "הר המור", תחת הכותרת "בירור דרכה של הרבנות הראשית". הוא טען כי הרפורמה בשירותי הדת תביא למינויים של רבנים רפורמים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/06/13 15:20 ג בתמוז התשעג

הרב צוקרמן: רפורמת רבני צהר - "השפלה של הרבנות הראשית"
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

כ-300 רבנים השתתפו אמש (ב') בכינוס שהתקיים בישיבת "הר המור" בירושלים, תחת הכותרת ”בירור דרכה של הרבנות הראשית“. באירוע נשא דברים גם הרב יהושע צוקרמן, מרבני הישיבה.

בדבריו, התייחס הרב צוקרמן לתוכנית שהציג הרב דוד סתיו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל מטעם ארגון רבני "צהר", לשינוי ורענון פניה של הרבנות הראשית. הוא טען כי התוכנית, המבקשת לייעל את שירותי הדת ולהפוך אותם לנגישים יותר עבור הציבור בישראל, הינה "השפלה של הרבנות הראשית המעידה על חוסר הבנה לגבי תפקידו של הרב בישראל. היא כוללת ירידה לגובה הציבור וענייניו ונטישת תפקיד ההנהגה הרוחנית האמיתית והאמיצה המוטלת על רב".

"הרב קוק הקים את הרבנות הראשית בשתי קומות: 'המזוזה', שהם גדולי התורה וזקני העדה ולכן יש לבטל את חוק גיל שבעים, כמו במוסד הנשיאות… הקומה השנייה היא המועצות הדתיות, המשמשות לרבנות הראשית ידיים עסקניות בכל ענייני שירותי הדת“, טען הרב צוקרמן, ציין כי ”הדיבור על ביטולן במקום התייעלות שלהן, נובעת מהשקפה שגויה ובה הפגם שהעם מלמטה קובע מהי התורה ומכתיב לרב את רצונו, כך שאין שום מניעה לרב רפורמי להתמנות כרב. אנו לא ניתן יד להכשיר רב רפורמי, לתת לו תואר רב ולהיות שותפים לסילוף מושגי התורה ולהכיל ערכים שאינם יונקים אלא מתרבות המערב".

הרב צוקרמן קרא בסיכום דבריו לרבני צהר "לשקול את האמת שרב ראשי עליו להיות מזוזת המדינה. נושיט להם יד אחים אוהבת, וכמו שאנחנו צריכים לתקן הרבה דברים שנלמד מהם - גם הם צריכים לשקול את זה".