הרב צבי טאו תומך בליאון

נשיא ישיבת הר המור פרסם מכתב פומבי, בו התייחס ל"חרפת ירושלים" מפני שהעומד בראשה - ניר ברקת - הינו אדם חילוני. הרב ליאור, מנגד, סירב לתמוך פומבית בליאון

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/10/13 20:15 יז בחשון התשעד

הרב צבי טאו תומך בליאון
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי ישראל טאו, מפרסם הערב (ב‘) קריאה ציבורית ובה הוא מתייחס לבחירות המקומיות בירושלים. במכתבו, מתייחס הרב טאו ל“חרפת ירושלים“ מפני שהיושב בראשה כיום - ראש העיר ניר ברקת - הינו חילוני.

"למען אחי ורעי נרו' בני הישיבה הקדושה הפונים בשאלה למי להצביע הנני להזכיר את התבטאות רבנו זצ"ל בכאבו את החרפה חרפת ירושלים וחרפת עם ד' "שהיושב בראשות העירייה אינו מניח תפילין" שהן פארן של ישראל“, כותב הרב טאו במכתבו.

”יזכנו ד' להיות חלקנו עם העושים צביונו ומצפין תפארתו כשכל משאת נפשנו להחיות בעז גדולה את רוח ירושלים שהיא תצוק רוח קדושה, רוח שלום ואהבה ורעות על עם ד' הגוי כולו ורוח חיי עוז וגדולת נשמה על כל לימודי ד' על חוכי ישעו ומצפים תפארתו בתתו מציון ישועה לעם קדשו", הוא הוסיף.

מנגד, הרב דב ליאור מבהיר היום כי בניגוד לפרסומים של מטה משה ליאון, אין כלל גורף האומר שצריך להצביע דווקא למועמדים דתיים לראשות העיר. "ככלל יש להעדיף מועמד ירא ה' הנשמע להדרכת תורתנו בכל אתר ואתר. אולם הדברים צריכים שיקול ובירור בכל מקום כלפי ענינו, בירושלים, בבית שמש ובכל אתר ואתר, ובהם הניסיון והכישורים של המועמד, מגמת האישים הפוליטיים והמפלגות העומדים מאחוריו וטובת העיר וכלל תושביה“, כותב הרב ליאור.