הרב פרל הזמין רבנית להעביר שיעור לתלמידיו בישיבת בר אילן: "בדורנו יש תלמידות חכמות"

הרב בני פרל אומר כי הוא מוזמן פעמים רבות להעביר שיעורים באולפנות. באחת הפעמים שאל את הבנות האם הן שומעות במסגרת הלימודים גם רבניות והתשובה הפתיעה אותו "כמה רבנים כבר שמעתן? הפסקנו לספור. כמה רבניות? אף אחת"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 28/09/16 12:06 כה באלול התשעו

הרב פרל הזמין רבנית להעביר שיעור לתלמידיו בישיבת בר אילן: "בדורנו יש תלמידות חכמות"
דוד דביר, צילום: דוד דביר

הרב בני פרל, ראש הישיבה התיכונית למדעים ואומנויות בר אילן שבתל אביב, יוצא כנגד המודל התורני הגברי המוצג בפני תלמידי החינוך הדתי. הרב הזמין את הרבנית עידית ברטוב להעביר שיעור לתלמידי הישיבה.

בסטטוס שכתב בעמוד הפייסבוק שלו תיאר הרב פרל מציאות בה תלמידות חכמים אינן מקבלות במה בחינוך הדתי, המודל היחיד לגדלות בתורה שמקבלים התלמידים הוא המודל הגברי. "אולפנות מזמינות אותי לדבר בפני הבנות. באחת מהפעמים שאלתי: כמה רבנים כבר שמעתן? הפסקנו לספור, ענו הבנות. וכמה רבניות? אף אחת".

הרב פרל החליט, בתגובה למציאות הקיימת בשטח, כי "אם לאולפנות מזמינים רבנים למה שלישיבות לא יזמינו רבניות? לכן היום הזמנתי אצלנו בישיבה את הרבנית בר טוב לדברי התעוררות לימים הנוראים. לא היה נורא. אולי אפילו התעוררו. כולנו צריכים להתחיל להתעורר. בדורנו יש יותר ויותר תלמידות חכמות. אמנם אמשיך להגיע לאולפנות, אבל כדאי להביא גם את אותן תלמידות חכמות שמאירות אור חדש על ציון" כתב הרב פרל.