הרב פרומן פועל לפיוס בקבר יוסף

לאור המתיחות הקשה מאז רצח בן יוסף לבנת ז"ל בקבר יוסף, יפגש הרב פרומן עם מושל שכם כדי להסדיר שיתוף פעולה בין-דתי במקום

חדשות כיפה אורי פולק 26/05/11 00:00 כב באייר התשעא

הרב פרומן פועל לפיוס בקבר יוסף

מאז הירצחו של בן יוסף לבנת ז"ל לפני כחודש וחצי בעת ששב ממתחם קבר יוסף, המתיחות במקום הקדוש מגיעה לשיאים שלא הכרנו בשנים האחרונות. ארגוני המתיישבים מבקשים להחזיר את השליטה הצבאית במקום ולעומתם הפלסטינים מוסיפים לטעון כי מותו של לבנת ז"ל לא היה רצח בכוונת מכוון, אלא תקרית שיסודה בטעות.

אל המתיחות הזו נכנס כעת הרב מנחם פרומן, רב היישוב תקוע ומנהיג תנועת "ארץ שלום" השואפת לפיוס בין-דתי בין יהודים לפלסטינים. בתחילת השבוע הבא מתכוון הרב פרומן להיוועד עם ראשי הממשל של שכם וביניהם המושל הצבאי בשכם ומפקד המשטרה הפלסטינית במקום, יחד עם מושל בית לחם - כדי לנסות ולצנן את האווירה הקשה.

לפגישת הפיוס הזו הוזמנו גם הרבנים הראשיים לישראל, יחד עם הרמטכ"ל ואנשי צבא בכירים, אלא שספק אם אלה יגיעו. "הפגישה הזאת שואפת לתת דרור לאמרה שהייתה כאן טעות, שזו לא המדיניות של הפלסטינים", טען הרב פרומן היום בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, "המדיניות הפלסטינית היא להגן על החוק, להגן על השלום. מתוכנן שהמושל יזמין את היהודים לשוב ולהתפלל על קבר יוסף".

הרב פרומן הוסיף ואמר כי "לפני חודש נשפך דם, וזה דורש טיפול. אפשר להכנס למעגל קסמים של נקמה ושנאה - ואפשר לנסות לפרוץ את המעגל הזה ולנסות להפוך את זה לפתח של שלום. במותו יצווה לנו בן-יוסף את החיים והשלום".