הרב פירון תחת מתקפה ברשת מצד תלמידותיו לשעבר

קבוצת בוגרות מאולפנית ישורון בפתח תקווה, שבראשה עמד שר החינוך בעבר, טוענות בפייסבוק כי הרב פירון הנהיג אפליה עדתית ופסולה. מנגד, תלמידות רבות יוצאות להגנתו

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/03/13 16:27 ט בניסן התשעג

הרב פירון תחת מתקפה ברשת מצד תלמידותיו לשעבר
ששון תירם, צילום: ששון תירם

הרב שי פירון, שר החינוך החל מהשבוע, לא יודע הרבה נחת מהאינטרנט. חלק מבוגרות אולפנית ישורון בפתח תקווה, אשר הרב פירון עמד בראשה, יוצאות נגד רבן לשעבר ומאשימות אותו בגזענות ובצעדים אנטי חינוכיים - זאת בקבוצת פייסבוק חדשה שנפתחה השבוע.

אותן בוגרות פתחו את העמוד הרשמי ”נפגעי שי פירון“, המונה כעת כ-100 חברים. עמוד הפייסבוק תפס תאוצה מאז נבחר הרב פירון לתפקיד שר החינוך ובו מתנהלים דיונים ערים סביב דמותו של הרב פירון והחלטותיו החינוכיות.

הסיפור החל כשעו"ד יעל תותחני, בוגרת אולפנית ישרון, כתבה סטוס בעמוד הפייסבוק הפרטי שלה כנגד שר החינוך הנכנס וטענה כי "האדם שאצלו למדתי שש שנים תמימות והכרתיו ככזה העושה איפה ואיפה בין מזרחים ואשכנזים, בין אתיופים לרוסים, בין תימנים לכל האחרים". פוסט זה ועוד אחרים זכו לשיתופים רבים שרצו ברשת ואף הגיעו לתכנית הטלויזיה הנצפית "צינור לילה".

הרב פירון העלה פוסט מצידו וכתב כי "הסיפור מצער. היא פירסמה סטטוס שבו האשימה אותי בגזענות. אחרי שנים של שילוב עולים ובעלי מוגבלויות ועיסוק מסיבי בשוויון, אני מוצא את עצמי מתמודד עם האשמות נוראיות. אני יודע שגורמים מסוימים עושים כל שלאל ידם כדי לפגוע בי".

עם חילופי הדברים קבוצת בוגרות אולפנית ישורון חברו אל עו"ד תותחני ופתחו את קבוצת הפייסבוק "נפגעי שי פירון". בקבוצה עולים פוסטים וסיפורים שמעלות בוגרי האולפנית, כשבין השאר פרסמה שם עו“ד תותחני חלופת מכתבים שקיימה מול הרב פירון, בעקבות הדיון ברשת. הרב פירון כותב באותם מכתבים כי "עם התפשטות הסטטוס אני מוצא עצמי מוכרח להגיב. לאו אוכל להותיר את הדברים כפי שהם בעיקר מפני שיש בהם עוול גדול לפועלי". הוא מאיים לתבוע את תותחני ומבהיר באותם מכתבים כי בכוונתו להשתמש בכספי הפיצויים כדי לסייע לנזקקים.

הרב פירון שוב מוצא עצמו תחת אש (צילום: יש עתיד)

תותחני לא נותרה חייבת והעלתה רשימת תלמידות שמוכיחה רוב גדול לבנות עדות המזרח, בכיתה אחת ”עדתית“ ובטענה לאפליה. הגולשות בעמוד יצאו אז להגנת הרב פירון. ”זה קשקוש“, כתבה אורית חסון, ”"בתור תלמידת ישורון, זה עיוות של המציאות". עוד כותבת חסון בלס כי "כל הסיפור הוא קשקוש אחד גדול. מול הגברת תותחני יעמדו מאות תלמידות שיטענו הפוך". עוד טענו תלמידות כי הרשימה שהעלת תותחני הינה רשימה שמות של כיתת מב"ר ולא של כיתה רגילה ועל כן יש לשאול מדוע רוב תלמידות הכיתה הן מעדות המזרח אך הטענה כלפי הרב פירון אינה קבילה.

"אני נמצאת באולפנית ישורון לא מעט שנים ואני לא מכירה תופעה כזאת של הבדלי עדות", אומרת לכיפה אחת מהמורות המלמדות כיום באולפנית ישורון, "אפשר לחלוק על דרכו ופעילותו החינוכית של הרב פירון אך אני לא מבינה את הטענות שנשמעו. הרב פירון בנה מעלית לנכים באולפנה שנמצאת אמנם ללא שימוש וגזלה כספים רבים אך נראה לי מוזר שמי ששם ליבו לטובת נכים ומי ששילב תלמידות אתיופיות באולפנית יבצע סלקציה עדתית. על כל פנים, אני מציעה לבדוק היטב את הטענות ואם אכן היו כיתות עדתיות - הרי שיש לבדוק מדוע".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il