הרב פירון: "שר החינוך קדוש יותר מהרב הראשי לישראל"

הרב שי פירון הגשים היום את חלומו, כשנכנס לתפקידו כשר החינוך של ישראל. כבר בנאום הפתיחה הוא הגדיר חלק מיעדיו: "להעמיק בחינוך לערכים יהודיים ודמוקרטים, לתת לילדי הפריפריה לחלום בגדול"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/03/13 14:50 ח בניסן התשעג

הרב פירון: "שר החינוך קדוש יותר מהרב הראשי לישראל"
ששון תירם, צילום: ששון תירם

השר שי פירון נכנס היום (ג‘) לתפקידו כשר החינוך של ישראל, בטקס שהתקיים במשרד החינוך. הרב פירון מחליף בתפקידו את השר גדעון סער, שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות ומונה למשרד הפנים - על אף שבמהלך תקופת הבחירות הביע את רצונו להמשיך ולפעול כשר החינוך.

הרב פירון אמר היום כי מדובר מבחינתו בהגשמתו של חלום. ”זה תפקיד קדוש“, הוא אמר, ”המחנכים הם שליחי הנצח. עלינו לעשות הכל כדי שהחברה הישראלית תכיר יותר בחשיבותו של המורה. אני מזמין את כל המורים להשמיע את קולם, עליהם לא רק לממש את חזונו של השר, אלא גם להעיר לו כשהוא טועה". הוא הדגיש כי ”אמנם בחלומות שלי אין תקציבים ובעיות, אבל אני נמצא היום במקום שהוא קדוש יותר מתפקיד הרב הראשי לישראל“.

(צילום: ששון תירם)

שר החינוך החדש הגדיר בנאומו מספר מטרות שברצונו לקדם כבר בעתיד הקרוב: ”נעשה הכל כדי שילדי הפריפריה יוכלו לחלום בגדול. נעמיק בחינוך לערכים יהודיים, דמוקרטים ואוניברסלים. אני לא רוצה שנגיד לילדים שלנו לשבת בשקט, אני רוצה אותם רועשים, תוססים, מלאי אנרגיות, סקרנים ושואלים שאלות".

”החוויה הזו שתמיד הילד צודק היא מוזרה ומאיימת על החברה, יש לשנות אותה. פעם המלמדים היו פעם מרכז הזהות שלנו. כל עוד זה מטושטש, אנחנו בסכנה", סיכם הרב פירון.