הרב פירון פורש מישיבת פתח תקווה: "הגיעה העת לתיקון החינוך בישראל"

פרסום ראשון: טרם ההודעה הרשמית על כניסתו לפוליטיקה, הודיע הרב שי פירון על סיום תפקידו כמנהל הישיבה התיכונית בפ"ת: "יש בי רצון עז להשפיע על החברה הישראלית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/10/12 07:17 יב בחשון התשעג

הרב פירון פורש מישיבת פתח תקווה: "הגיעה העת לתיקון החינוך בישראל"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ערב לפני ההודעה הרשמית על הצטרפותו למפלגת "יש עתיד" כמספר 2 של יאיר לפיד, הודיע הרב שי פירון להורי תלמידיו בישיבה התיכונית בפתח תקווה על כניסתו לחיים הפוליטיים - ועל פרישתו מהנהלת הישיבה. את מקומו ימלא הרב חגי גרוס, שכבר כיהן בתפקיד במקביל לרב פירון במהלך למעלה משנתיים.

במכתב ששיגר להורים והגיע לידי כיפה, מתייחס הרב פירון ללבטים שקדמו ל"הכרעה הקשה", כדבריו. "מחד, אני רואה ברכה גדולה בעשייה חינוכית רחבת היקף ורבת שנים... אך איני יכול להתחמק מרצון עז להשפיע על החברה הישראלית. לא רק על המגזר הדתי לאומי שיקר ללבי, אלא על החברה הישראלית כולה. אני חש שהגיעה העת לדאוג לשיפור ותיקון החינוך בישראל, להעמקתה של תפיסת עולם חברתית מקיפה המבוססת על מוסר הנביאים וחכמי הדורות, ולהעמקת זהותה היהודית של מדינת ישראל", כתב.

("ברית לא צפויה", הרב פירון. צילום: יחצ)

את הדרך המשותפת עם יאיר לפיד הגדיר הרב פירון כ"ברית לא צפויה" המהווה "ביטוי לחשיבה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית המבקשת להעלות את שאלות הזהות לא מזווית ראיה סקטוריאלית אלא מזווית ראיה ממלכתית. אכן, היא מעוררת שאלות מורכבות אבל אני מקווה שנוכל להתמודד עם 'אתגר היחד' כי בנפשנו היא".

באשר לניהול הישיבה ועל אף פרישתו, הודיע הרב פירון כי ימשיך ללוות את הישיבה "ובמידת האפשר ללמד, להיפגש עם תלמידים ובוגרים ולסייע להורים בכל נדרש. אמשיך לכוון יחד עם ראשי הישיבה את דרכה החינוכית הייחודית, במגבלות הנדרשות וברגישות ראויה".

"קל ונוח לדבר סרה בשליחות ציבורית, אבל אני רואה בזירה הפוליטית מגרש רב השפעה שיעצב את חיינו וחיי ילדינו", סיכם.