הרב פירון נפרד מתלמידיו: "אפעל לצמצום כמות המבחנים"

רגע לפני שהופך לח"כ מן המניין, נפרד הרב שי פירון מתלמידיו בישיבת פתח תקווה. "אני לא ימני", אמר להם, "הופנתה כלפיי ביקורת רבה אבל אני אומר לכם - יום יבוא והם יבינו אותי"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 05/02/13 12:14 כה בשבט התשעג

הרב פירון נפרד מתלמידיו: "אפעל לצמצום כמות המבחנים"

הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת ”יש עתיד“ אשר יושבע היום (ג‘) לכנסת ה-19 כח“כ מן המניין, נפרד באופן רשמי מתלמידיו בישיבת פתח תקווה, בשיחת סיכום שקיים הבוקר. לתלמידים הוא הבטיח כי "הדבר הראשון שאעשה אם אהיה שר חינוך הוא להמעיט בכמות המבחנים. היום מגיעים לבית ספר ולומדים בשביל מבחנים, אני רוצה שיהיה לימוד מתוך חוויה".

"אחת המחלות הקשות בערכת החינוך בישראל בכלל ובמערכת הדתית בפרט זה שהיא מונעת מפחד", אמר הרב פירון לתלמידיו, "כל הזמן מפחדים מה יקרה אם יפגשו חילוני, אם יפגשו בנות, אם יפגשו תקשורת ומדיה אבל אנחנו מאמינים בכם, אנחנו ניסנו ליצר מקום שהבסיס שלו הוא אמון בתלמידים ואמון באדם. עד שלא תהיה ישיבה שאין השגחה במחנים זה לא נקרא שהצלחנו".

במהלך השיחה נשאל על ידי אחד התלמידים מדוע לא הצטרף למפלגת ”הבית היהודי“ ובחר דווקא לחבור למפלגתו של יאיר לפיד, והרב פירון השיב כי זאת מפני "שקודם כל כי אני לא ימני. אני מאמין במפלגה של חיבור בין דתיים לחילוניים כי זה המהות שלי. אני לא קורא מה כותבים עלי, גם את הדברים הטובים וגם את הרעים, אבל נאמר שהופנתה כלפי ביקורת רבה. אני אומר לכם כי יבוא יום שכל אלה שביקרו יבינו אותי". ברוח דברים אלה הוסיף ואמר לתלמידיו כי "לא משנה לי לאיזו סוג של הפגנה תלכו אך העיקר שתצאו להפגין, אל תפקירו את הזירה הציבורית".

בתום שיחתו עם תלמידיו ולאחר לא מעט חיבוקים, שרו בישיבה את ניגוני יום הכיפורים. "הרב שי רואה ביום כניסתו לכנסת את יום הדין", הסביר הרב חגי גרוס, מחליפו של הרב פירון בראשות הישיבה.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il