הרב פירון: נמשיך הידברות בין תלמידים יהודים וערבים

שר החינוך השתתף במפגש הדברות ראשון בין בני נוער יהודים וערבים, שבוע אחרי אירועי "תג מחיר" ביישוב אבו גוש - והכריז כי מפגשים אלו יהיו "חלק בלתי נפרד מסדר היום של מערכת החינוך"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/07/13 09:19 כג בתמוז התשעג

הרב פירון: נמשיך הידברות בין תלמידים יהודים וערבים
דוברות משרד החינוך, צילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, הרב שי פירון, השתתף אמש (א‘) במפגש הדברות ראשון בין בני נוער יהודים וערבים, שבוע אחרי אירועי ”תג מחיר“ ביישוב אבו גוש.

הרב פירון אמר במפגש כי ”לפני שבוע התרחש אירוע מחפיר, בו פושעים נבלים ניסו להחריב את החברה מבפנים, אלמלא מעשיהם ייתכן שלא היינו יושבים כאן יחד כדי לייצר שיח משותף. שיח של הדברות. דווקא על רקע אירועים אלה, למפגשים אלה חשיבות עליונה“.

הוא הצהיר במפגש כי ”החל משנת הלימודים הקרובה, תשע"ד, יהוו מפגשי ההדברות חלק בלתי נפרד מסדר היום של מערכת החינוך“. לדבריו, ”משרד החינוך יפעל כדי להפוך מפגשים אלה לנחלת הכלל, ולצורך כך הוא יגדיל את התקציב המיועד למטרה חשובה זו. אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עד תום עם הפושעים וליצור מערכת הרתעתית כדי שיהיה ברור, כי למעשים חמורים אלה, אין כל מקום בחברה דמוקרטית מתוקנת. אני קורא גם למנהיגים הרוחניים, היהודים והמוסלמים, לגנות מעשים של אלימות ולהוקיע את מבצעיהם“.