הרב פירון מתחייב: נתאים ימי החופש לימי התעסוקה

שר החינוך פרסם בעמוד הפייסבוק שלו התחייבות לצמצם את מספר ימי החופשה לתלמידים - ולהתאימם לימי התעסוקה בישראל. במענה לביקורת מצד הורים רבים, השיב הרב פירון: "אתם צודקים, רק חזרנו וכבר חופשה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/09/13 10:46 ז בתשרי התשעד

הרב פירון מתחייב: נתאים ימי החופש לימי התעסוקה
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

שר החינוך, הרב שי פירון, מתייחס היום (ד‘) לטענות ההורים בדבר ”עודף“ ימי החופשה במערכת החינוך בישראל - ומתחייב, לראשונה, לצמצם את מספר ימי החופשה לתלמידים - ולהתאימם לימי התעסוקה בישראל. את הדברים פרסם הרב פירון בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות עשרות תגובות של הורים זועמים, אשר קבלו בעמוד הפייסבוק של הרב פירון - לקראת חופשת סוכות.

”אתם צודקים. רק חזרנו וכבר חופשה. אתם צודקים, זה לא נראה ראוי ונכון“, כתב הרב פירון, שהדגיש כי ”צריך להתאים את ימי החופשה לימי התעסוקה ואני מתחייב לעשות שינויים בנושא“.

יחד עם זאת, שר החינוך ציין כי השינוי ”לוקח זמן, לא הרבה - מבטיח לכם“. הוא ציין כי ”השינויים צריכים לבא מתוך הבנה והסכמה. יש ארגוני מורים, יש הסכמים. צריך לשנות בלי לרמוס את זכויות המורים. משהו בחלוקה של החופשים לא ראוי“. הרב פירון הדגיש כי ”זו איננה רק החלטה של שר. זה מו"מ, ומספר רב של גורמים שותפים: ארגוני מורים ושלטון מקומי, ומשרד הכלכלה“.

ח“כ שולי מועלם אמרה כי שלושת ימי החופשה בין יום הכיפורים לסוכות - מיותרים: ”לא הגיוני להחזיר את מערכת החינוך מחופש גדול מיד לחופש קטן, חוסר הרציפות הזה מונע מהתלמידים לחזור לשגרת החיים ומשאיר אותם באוירת החופש הגדול והארוך. לא ראוי לדרוש מההורים, שכבר ברכו על יולי אוגוסט שחלפו, ולחפש פתרונות כמו להביא את הילדים לעבודה“.

מועלם הציעה, החל משנת הלימודים הבאה, לבטל את החופשה ולהחזיר למורים את ימי החופש במהלך שנת הלימודים - ”בימי שישי או על פי בחירתם במועדים אחרים“.