הרב פירון מקצר את החופש הגדול בשלושה שבועות

על פי ההצעה שסוכמה בין משרד החינוך למשרד האוצר, תלמידי בתי הספר היסודיים ישתתפו ב"קייטנה לימודית" שתתקיים בבתי הספר ויצאו לחופש רק ב-21 ביולי. הרב פירון: חברת מופת אחראית גם על שעות הפנאי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/11/13 11:41 כה בכסלו התשעד

הרב פירון מקצר את החופש הגדול בשלושה שבועות
יחצ, צילום: יחצ

הרב שי פירון, שר החינוך, יחד עם ראש מפלגתו ושר האוצר יאיר לפיד, הודיעו היום (ה‘) על כוונתם לקצר את החופש הגדול בתקופה של שלושה שבועות.

ההחלטה התקבלה בתום דיונים שקיימה ועדה מיוחדת שגיבשה תכנית להארכת שנת הלימודים, במתכונת של קייטנה לימודית, עבור בתי הספר היסודיים. ההחלטה איננה נוגעת לתלמידי התיכונים אשר יצאו לחופשת הקיץ כרגיל. על פי המלצות הוועדה, שנת הלימודים תמשך עד ה-21 ביולי.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום אמר הרב פירון כי ”בסופו של דבר אם רוצים לייצר חברת מופת ואנחנו צריכים להיות אחראים גם על שעות הפנאי. לנשמה של ילד אין ואקום, במיוחד במשפחות שלהורים אין כסף. חשוב לי שנצא עם בשורה שאומרת חינוך, חינוך, חינוך“.

”הפעלנו עשרות תכניות בכל הארץ ונרחיב אותן ל-200 אלף ילדי א' וב'. זה לא פיילוט אלא מהפכה שנועדה לשנות את השפה במדינת ישראל כי אנחנו לא רוצים שילדים ימלאו את שעות הפנאי בריק“, הוסיף הרב פירון, ”אנחנו פוחדים מטשטוש וחוסר הבנה של מה חשוב ולוקחים אחריות. אנו יודעים שיהיו קשיים אבל זה לא ירפה את ידינו משום שאנו עושים את הדבר הנכון - אחריות על כל ילד בכל מקום ובכל שעה“.

שר האוצר לפיד ציין כי ”יש אי התאמה בין ימי החופשה של הורים עובדים לימי החופש של ילדים בבית הספר. זה מכביד על הורים, ותפקידנו לשנות את המצב. מערכת החינוך תוכל לצקת ערכים ותכנים בתקופה הזאת שלא יילמדו בשום קייטנה ואצל שום בייביסיטר“.