הרב פירון: "מקווה לחזור במהירות למלאכת החינוך"

שר החינוך מתייחס לאשפוזו בטיפול נמרץ לאחר שחש בלבו ביום חמישי האחרון: "זה לא היה קל, אבל אני מקווה לחזור למלאכת החינוך במתינות ובמהירות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/06/13 09:46 ח בתמוז התשעג

הרב פירון: "מקווה לחזור במהירות למלאכת החינוך"
הפייסבוק של הרב פירון, צילום: הפייסבוק של הרב פירון

הרב שי פירון, שר החינוך, מתייחס לאשפוזו ביום חמישי האחרון לאחר שחש ברע במהלך טיסה חזרה ארצה מפולין, אליה נסע כחלק מפמלייתו של ראש הממשלה, במחנה המוות אושוויץ.

הרב פירון, ששוחרר ביום שישי לביתו לאחר שנשללה אפשרות לאירוע לבבי, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: ”אושפזתי ליומיים, זה לא קל. אבל - במתינות ובמהירות אני מקווה לחזור למלאכת החינוך. זו משימה קדושה וכולנו - יחד - יכול נוכל לה“.

הוא התייחס לביקור המשותף באושוויץ, בו חנך יחד עם ראש הממשלה ושרים נוספים את ”בלוק 27“, שיציג ערוכה קבועה של מדינת ישראל בתוך המחנה המוות. ”התערוכה - שיד ושם הובילה את הקמתה - נקיה, צנועה ומזעזעת. יצאתי מוכה הלם. ציורי ילדים מזמן השואה מספרים את הסיפור. בתמימות, בכנות, בעמקות, בכאב. ארבעה וחצי מיליון שמות של אנשים בדפי נייר גדולים, כאילו מדפדפים בדפי זהב של המוות“, הסביר הרב פירון.

”הביקור של ראש ממשלה ושרים לא יכול למנוע מלהעלות את השאלה הבאה: האם אין בשאלה זו גם כדי לאפשר לנו להתחמק מהשאלה 'איפה היה האדם בשואה'? האם מנהיגים שידעו על המתרחש באושוויץ לא יכלו להפציץ את המסילות? את תאי הגזים? מה גרם להם להשתמט מאחריותם המוסרית, האנושית?“, הוסיף הרב פירון.

”כל זה מחדד את האחריות שלנו. של מדינת ישראל ושל אזרחיה. להיות חברת מופת. לא לוותר לרוע ולרעים. להשפיע טוב. הרבה טוב“, הוא סיכם.