הרב פירון: מוטרד מבריחת מוחות, לא מבריחת אילי הון

שר החינוך טען כי על המדינה להקצות משאבים ראויים לפיתוח וטיפוח ההון האנושי בישראל, זאת לצד חינוך הנוער לכבוד והערכה כלפי "ענקי המעשה והרוח"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/04/13 10:37 ז באייר התשעג

הרב פירון: מוטרד מבריחת מוחות, לא מבריחת אילי הון
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

שר החינוך, הרב שי פירון, טען אמש (ג‘) כי על מדינת ישראל להקצות משאבים ראויים לפיתוח וטיפוח ההון האנושי בישראל.

בטקס חלוקת פרס ישראל, אמר הרב פירון כי "חברה נמדדת על פי מרכזיותם של אנשי הרוח ואנשי המעשה הבולטים בה. עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי ששמותיהם של חתני פרס נובל, חתני פרס ישראל, הוגים ואנשי רוח , סופרים ומחוללי שינויים בולטים יהיו שגורים על שפתם של צעירים בישראל".

"על הצעירים לדעת משהו על סיפור חייהם, על היצירה שלהם ועל התרומה שלהם לאיכות חיים של כולנו. אני מאמין בצעירי ישראל“, אמר שר החינוך, ”יש בהם כוחות גדולים. אנחנו חייבים להציב בפניהם תביעה לגדלות, החושפת אותם בפני ענקי הרוח שלנו".

"עלינו לשמור על מעמדה של ישראל ולהקצות משאבים ראויים לפיתוח וטיפוח ההון האנושי. אולם לא פחות ממשאבים ראויים עלינו לפתח את אותה שפה חדשה הרואה בענקי המעשה והרוח את המייצגים הבולטים ביותר של מדינת ישראל", הוסיף שר החינוך.

שר החינוך התייחס לעקירה מן הארץ של איילי הון וציין בעניין זה כי "כשלעצמי פחות מטרידה אותי עקירה מן הארץ של איל הון כזה או אחר כמו שמטרידה אותי בריחת מוחות, צמצום האפשרות לפיתוח וטיפוח המחקר, שחיקה במעמד הציבורי של מעצבי הרוח והמדע בישראל. ובעיקר, מטרידה אותי השחיקה בחשיבותה של חברת המופת, זו היודעת להבחין בין עיקר לטפל, חברה המקבלת על עצמה אורחות חיים שיש בהם הארת פנים, מידות טובות וחכמה ראויה".