הרב פירון מאוכזב: פספסנו הזדמנות היסטורית

שר החינוך מביע אכזבה מתוצאות הבחירות לרבנות: "יש פה אנשים שצריכים לעשות חשבון נפש". הרב דוד לאו מתייחס לניצחונו: אני רב של כולם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/07/13 09:47 יח באב התשעג

הרב פירון מאוכזב: פספסנו הזדמנות היסטורית
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

שר החינוך, הרב שי פירון, מביע היום (ה‘) אכזבה מתוצאות הבחירות לרבנות הראשית ובעיקר מהעובדה שנבחרו לתפקיד שני רבנים חרדים.

”צריך לברך את הרבנים שנבחרו, ויחד עם זאת אני מביע אכזבה רבה, לפחות מבחינתי, ברמה האישית - מאי בחירתו של הרב סתיו“, אמר הרב פירון בראיון לרשת ב‘, ”אני חושב שהחברה הישראלית הפסידה הזדמנות להתייחסות אחרת במערכת היחסים בין יהדות לבין החברה הישראלית“.

הרב פירון הוסיף כי ”נצטרך לחשוב איך, על אף הבחירה, לא נוותר על הרצון לראות חיבור עמוק יותר בין יהדות לישראליות. אני מניח שיש פה אנשים רבים שצריכים לעשות חשבון נפש. אני מקווה שהמסקנות יובילו לכך שבסופו של דבר נצליח לראות חברה יהודית טובה יותר“.

הרב לאו: אני רב של כולם

בתוך כך, הרב דוד לאו התייחס הבוקר לבחירתו כרב הראשי האשכנזי ואמר בראיון לגלי צה“ל כי ”לאורך השנים, כרבן של מודיעין ושוהם, כאשר נתקלתי בבעיה מסוימת - חיפשתי בספרים כיצד להקל ולסייע. אני יכול לומר שבמסגרת ההלכה נעשה את מקסימום המאמץ, כי נחשוב על כל אחד ואחת מהעם, כיוון שאני מרגיש חלק מהעם“.

הרב לאו סיפר כי לאחר שהבין כי ניצח, אביו, הרב ישראל מאיר לאו שכיהן בעבר בתפקיד, אמר לו כי מצפה לו עבודה רבה: ”הוא אמר: 'אתה יודע שזו אחריות כבדה', ואמרתי שאני יודע. בתקופה האחרונה היו הרבה אנשים טובים שיצרו קשר והציעו לעזור, גם הרב שטיינמן, הרב עובדיה יוסף וראש הממשלה, שאמר שאכפת לו מאוד מהיהדות. אני מרגיש רב של כולם, קשור לכולם“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן