הרב פירון לרשת "מעיין החינוך התורני": מורשת הרב - צוואה רוחנית לרשת

שר החינוך, הרב שי פירון, שיגר מכתב ניחומים לרשת "מעיין החינוך התורני" של ש"ס והתייחס לפטירתו של הרב עובדיה יוסף: "הרב עובדיה התמסר לתורה מתוך רצון לעשות נחת רוח ליוצרו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/10/13 10:42 ד בחשון התשעד

הרב פירון לרשת "מעיין החינוך התורני": מורשת הרב - צוואה רוחנית לרשת
ששון תירם, צילום: ששון תירם

שר החינוך הרב שי פירון שיגר הבוקר (ג‘) מכתב למנכ"ל רשת 'מעיין החינוך התורני', הרב יוסף בוסו, למדריכים הפדגוגיים, למנהלים ולתלמידי הרשת.

במכתב ציטט השר מדבריו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בהקדמתו לחלק השלישי של ספרו שו"ת 'יביע אומר' אודות החשיבות של למידה משמעותית המובילה לידי מעשה, ועל החשיבות של טוהר הכוונה בלימוד התורה.

"כרשת חינוך ראויים הדברים להיות לצוואה רוחנית המדריכה את תלמידי הרשת: לעסוק בתורה מתוך מחויבות לעשייה ולתיקון; לשילוב בין הלכה, מוסר ומידות מתוקנות; בדיבוק חברים ובאהבת כל האדם", כתב השר במכתבו לרשת והוסיף כי "מי ייתן ודמותו ומורשתו העצומה של הרב זצ"ל ימשיכו ללוות אתכם שנים רבות, וישפיעו שפע של טוב על כל בית ישראל".

בפתח מכתבו כתב השר כי "הרב עובדיה זצ"ל היה גדול בתורה, שפסיקותיו ההלכתיות הפכו לנכסי צאן ברזל של ספרות ההלכה. ספריו הינם ירושה לדורות ואין לי ספק שגם בעוד מאות שנים יידע כל פוסק הלכה מי היה הרב ומה היה פועלו", עוד כתב השר כי "לא כבוד אישי או שיקולים של יוקרה ופרסום הניעו את התמסרותו המוחלטת של הרב לתורה ולפסיקה כי אם רצונו לעשות נחת רוח ליוצרו".