הרב פירון: להסתפק בשישה מקצועות לבגרות

מי שאולי עתיד להיות שר החינוך הבא של ישראל, קובע כי יש לקצץ באופן דראסטי את מספר בחינות הבגרות במערכת החינוך ולהסתפק בבחינות בתנ"ך, היסטוריה, אזרחות, אנגלית, עברית ומתמטיקה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/02/13 19:35 ז באדר התשעג

הרב פירון: להסתפק בשישה מקצועות לבגרות
המכון הישראלי לדמוקרטיה, צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

הרב ח“כ שי פירון, מספר 2 ברשימת ”יש עתיד“, השתתף הערב (א‘) בפאנל שעסק בנושאי חינוך וחזר על עמדתו, אותה מסר בעבר לתלמידיו בישיבה התיכונית בפתח-תקווה, כי יש לצמצם באופן משמעותי את מספר הבגרויות. "בישראל צריכות להיות בין ארבע לשש בחינות בגרות", קבע הרב פירון.

עמדתו של הרב פירון, ששמו עלה כאחד המועמדים האפשריים לתפקיד שר החינוך הבא של ממשלת ישראל, גורסת כי די לתלמידים להיבחן בבגרות במקצועות הבעה, אנגלית, מתמטיקה, עברית ואזרחות. במקביל לבחינות הבגרות החיצוניות, מציע הרב פירון שורה של בחינות בית ספריות, שיתבססו על עבודות גמר ומחקר - לא מבחנים.

"מכיתה י'-י"ב המערכת נמצאת במרדף בלתי פוסק אחרי בחינות. היא לא מצליחה לדבר על ערכים מוסריים, על התנדבות ועל ערכים נוספים", טען הרב פירון, ”אני מוכן לערוב לכך שמקצועות כמו תנ"ך, היסטוריה ואזרחות רק יפרחו וישגשגו אם מטלת הלמידה תהיה פנים בית-ספרית".

הרב פירון הסביר כי "יש 180 בחינות בגרות שונות, אחרי צמצום ניכר בשנים האחרונות. זה נובע מבעיית אמון, משום שאנחנו לא מאמינים שמורי בית הספר יבחנו את תלמידיהם כמו שצריך. במקום לעשות רגולציה, הראש היהודי ממציא עוד ועוד שיטות להכביד את עול המערכת על המורה“.