הרב פירון: לא נוטש את החיים הציבוריים, חוזר הביתה לחינוך

הרב שי פירון שהודיע מוקדם יותר הבוקר על התפטרותו מהכנסת וחזרתו לתחום החינוך הצהיר כי הגיע לכנסת כדי להיות שר החינוך וכחבר כנסת מן המניין הוא חש שביתו הוא במערכת החינוך

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/09/15 12:41 יח באלול התשעה

הרב פירון: לא נוטש את החיים הציבוריים, חוזר הביתה לחינוך
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב שי פירון נשא דברים בישיבת יש עתיד שנערכה היום וסיפר על הסיבות שהביאו לפרישתו כשהוא מכריז "אני חוזר הביתה לחינוך".

הרב פירון סיפר על כניסתו לפוליטיקה והצהיר כי מטרתו הייתה רק להיות שר החינוך "באתי לפוליטיקה כדי להיות שר החינוך של מדינת ישראל" אמר והתייחס גם לתקופת כהונתו, "הייתי שר החינוך. זו הייתה משימה שהיו בה הצלחות וטעויות, הישגים מרשימים וגם כמה כישלונות".

"אני מודע לחשיבותו של הפרלמנט אבל אני זקוק לתלמידים, ללוח ולגיר. צר לי על המילים המליציות אבל חיי קשורות בנפשם של ילדים, בעיניהם של גננות, מורות ומורים, בדיאלוג עם מנהלים. הכנסת היא מקום חשוב, מאוד חשוב, אבל ביתי הוא במערכת החינוך, והחלטתי לחזור הביתה" הסביר הרב פירון את הסיבה לנטישתו את הכנסת.

הוא הצהיר כי איננו עוזב את החיים הציבוריים וסיפר על תוכניותיו העתידיות, "אתמקד בחינוך ורבנות ובמציאת הדרך להנמכת החומות ולפירוק המחיצות. חלק מימי השבוע אחיה בעיר שדרות, בה אסייע לחבר בין חינוך ותרבות. אתרום להכשרת מורי העתיד בישראל, לפיתוחה של מנהיגות מעירה. אעסוק בחינוך, בתרבות וערכים, בכל מה שהופך אותנו להיות יחד".

לסים הוא בירך את מחליפו, אלעזר שטרן ואמר "אני בטוח שימשיך להוביל ליהדות ברורה אך מקבלת, מאותה נקודה בה הפסיק".

גם שטרן נשא דברים בישיבה ואמר "זה לא סוד שאני חוזר לכנסת ברגשות מעורבים. עבדנו הרבה ביחד גם בכנסת הקודמת. אני שמח לחזור ולבוא ליש עתיד. אני חושב שמבחינה אידיאולוגית. כשהיו לי חלומות על פוליטיקה יש עתיד הייתה חלום שלי".

שטרן חזר והדגיש את הנושאים בהם הוא מעוניין לעסוק בכנסת ואמר "מי שמתעסק רק באיום האיראני לא מבין שהאיום הפנימי שלנו והזהות שלנו ואם לא נצליח לתת מקום לזהות רק למי שלובש כיפה וציצית. אם לא ניתן משמעות יהודית לאיום האיראני לא יהיה על מה לאיים".

"אני חושב שכשייגמרו ההפגנות בתוך העדה החרדית ידעו שמה שיש עתיד עשתה בכנסת הקודמת הם יצטרכו להגיד הלל", הצהיר שטרן שנחשב לאחד היריבים המרים של המפלגות החרדיות בכל הקשור לחוק הגיור.

יו"ר המפלגה, יאיר לפיד בירך את הח"כים המתחלפים ואמר "אנחנו נפרדים היום משי פירון, שפורש מן הכנסת, ומקבלים לשורותינו את האלוף אלעזר שטרן, שנכנס במקומו לכנסת ישראל. זה נכון ברמה הפורמלית, זה לא נכון ברמה החברית וגם לא ברמה המפלגתית. שי היה ויישאר חלק מאתנו, וברמה האישית הוא אהוב ליבי וגם הרב שלי".

"כמו שזו לא באמת פרידה משי, זה גם לא באמת איחוד עם שטרן, כי הוא היה חלק מאתנו גם כשלא היה כאן. שטרן הוא תוספת חשובה גם בתחומים של זהות יהודית, כמובן בתחום הביטחוני, וכל מי שזוכר את הכנסת הקודמת יודע שהוא היה אחד הח"כים הבולטים בה, ועכשיו הוא ימשיך מהמקום שבו הפסיק. גם בתחום החינוכי, שבו שי משאיר חלל גדול, תהיה לו תרומה כמי שהיה קצין חינוך ראשי ומפקד בה"ד 1 שחינך דורות של לוחמים" אמר לפיד.