הרב פירון: לא יהיה קיצוץ בשכר המורים

שר החינוך אמר כי המשימה המרכזית בתפקידו תהיה "להחזיר את החלום לבית הספר, לחנך את התלמידים למחוייבות לערכים". לדבריו, גיוס המורים הטובים ביותר למערכת היא "משימה לאומית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/04/13 12:12 יח באייר התשעג

הרב פירון: לא יהיה קיצוץ בשכר המורים
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

”המשימה של מערכת החינוך היא להחזיר את החלום לבית הספר, לבסס שפה גבוהה במערכת החינוך, לבסס שפה של תקווה, לחנך את התלמידים למחויבות לערכים, ללמוד לחיות בחברה של מחלוקות“ - כך אמר היום (א‘) שר החינוך, הרב שי פירון, בכינוס בתל אביב שהתקיים הבוקר בשיתוף סמינר הקיבוצים.

הרב פירון התייחס בדבריו לחזונו לגבי מערכת החינוך ואמר כי ”צריך להתאים את הלמידה למאה ה-21. למידה המאפשרת חשיבה ביקורתית המאתגרת ומניעה את התלמידים לפעולה. למידה שהופכת את הלומד להיות שליח של המחשבה. המטרה שלי היא שכל תלמיד יוכל לבטא את עצמו ולהיות תלמיד מצטיין“. לדבריו ”יש לגייס את המורים הטובים ביותר למערכת החינוך. זו משימה לאומית“.

השר פירון התייחס גם לקיצוץ הצפוי בתקציב החינוך ואמר כי ”לא יהיה קיצוץ בשכר המורים. לא יפוטרו מורים ולא יקוצצו שעות הוראה במערכת החינוך“.

עוד טען שר החינוך כי כשתגיע העת, יש לבחון דרך להקמת ”סוג של מועצה לאומית לחינוך שתבנה אסטרטגיה ארוכת טווח לחינוך בישראל. אסטרטגיה שתהיה מנותקת משיח פוליטי זמני וחייבת להיות מופקדת בידי אנשי רוח, מנהלים, הורים, מורים, ראשי רשויות, נציגי ארגוני מורים“.