הרב פירון: לא ידענו על הגירעון, מאוכזב מהמפגינים

שר החינוך מתייצב לימין ראש מפלגתו, יאיר לפיד, ודוחה את הביקורת נגד הגזרות הכלכליות: "תקציב 2015 ישקף את החזון שלשמו הלכנו לבחירות, תנו לנו שנה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/05/13 12:32 ד בסיון התשעג

הרב פירון: לא ידענו על הגירעון, מאוכזב מהמפגינים
יש עתיד, צילום: יש עתיד

שר החינוך, הרב שי פירון, מתייצב היום (ב‘) לימינו של ראש מפלגתו ושר האוצר, יאיר לפיד - ומבקש להרגיע את חיצי הביקורת שהופנו כלפיו בעקבות גזרות התקציב החדשות.

"לא ידענו על הגירעון. תנו לנו שנה. תקציב 2015 ישקף את החזון שלשמו הלכנו לבחירות“, אמר הרב פירון לגלי צה“ל וציין כי "עשינו כל שביכולתנו להציג תקציב מאוזן. בסופו של תהליך כל אותם דברים שדיברנו עליהם, שיעשו חברה צודקת ושוויונית יותר - אכן יתרחשו".

הרב פירון מתח ביקורת נגד המחאה הציבורית ואמר כי הוא ”מאוכזב בעיקר מהתגובה. מה ציפיתם שיקרה בחודש וחצי? יש הסכמים ארוכי טווח עם החברות הגדולות, סוגיית אוצרות הטבע נמצאת בהסכמים. נוצר כאן איזשהו בור לא מידתי“.

בהתייחס לתקציב החינוך, שלא יצומצם במסגרת הקיצוץ, אמר הרב פירון כי "התקציב של משרד החינוך יגדל בשש וחצי מיליארד, במקום בשמונה מיליארד. כך שלא מדובר על קיצוץ, אלא על האטה בקצב הגידול. הגידול שהיה מתוכנן לא מידתי, גם מבחינת היכולת של המשרד לקדם תכניות חינוכיות. 80 אחוז מהתקציב זה משכורות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן