הרב פירון יצביע נגד "דיל" עמאר-אריאל

רבנים בכירים לוחצים על שר החינוך שיצביע בעד הצעת החוק של ח"כ כלפה, אולם הוא איתן בעמדתו. בוועדת השרים לענייני חקיקה קיים רוב מוצק של מתנגדים להצעת החוק

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/05/13 08:23 יג בסיון התשעג

הרב פירון יצביע נגד "דיל" עמאר-אריאל
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

שר החינוך, הרב שי פירון, צפוי להצביע נגד ”דיל“ עמאר-אריאל, אשר החל לבוא אתמול (ג‘) לידי ביטוי באמצעות חקיקה שהוביל ח“כ זבולון כלפה מ“הבית היהודי“. הרב פירון מקבל בימים האחרונים לא מעט שיחות טלפון מרבנים בכירים בציונות הדתית, המבקשים ממנו לתמוך ב“דיל“ שיובא לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, ביום ראשון הקרוב.

אמנם עמדתו העקרונית של הרב פירון היא כי אין לבחור רב ראשי באמצעות ”דיל“ או חקיקה פרסונלית, כמו שמציע הרב חיים דרוקמן. בהודעה שפרסם בראשית החודש אמר הרב פירון כי ”רב ראשי לישראל לא ייבחר בדיל. אנו מאמינים כי הרב דוד סתיו הוא המועמד הראוי לתפקיד. מוסד הרבנות חייב להתחבר מחדש לכלל הציבור היהודי בישראל, ולבטא גישה מכבדת ומקרבת לכלל החברה הישראלית, כתנאי לכך שיוכל למלא את ייעודו חשוב“.

בניגוד ללחץ מצד לא מעט רבנים, זכה הרב פירון לרגע אחד של נחת, כששוחח אתמול עם הרב אהרן ליכטנשטיין והרב נחום רבינוביץ‘ - שני הרבנים החברים בפורום ”השביעייה“ ומתנגדים בכל זאת ל“דיל“ של הרב דרוקמן.

בשלב זה, נכון לעכשיו וכפי שדיווחנו אתמול בכיפה, יש רוב די מוצק של מתנגדים להצעת החוק של ח“כ כלפה, שכאמור תובא לדיון ביום ראשון הקרוב. בין המתנגדים: שרת המשפטים ציפי לבני העומדת בראש הוועדה, יו“ר הוועדה ח“כ דוד רותם, שרת הבריאות יעל גרמן מ“יש עתיד“ ושלושה שרים מישראל ביתנו שכבר הודיעה על תמיכה ברב סתיו - יצחק אהרונוביץ, יאיר שמיר וסופה לנדבר.