הרב פירון: המשא ומתן המדיני חייב להתחדש

ח"כ הרב שי פירון ציין כי גם "יש עתיד" וגם "הבית היהודי" מאמינות שצריך לפתוח במשא ומתן מול הפלסטינים - אלא שהן חלוקות באשר לפתרון התהליך וגבולות הגזרה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/03/13 11:25 כב באדר התשעג

הרב פירון: המשא ומתן המדיני חייב להתחדש
טכנוגרפיקס בע"מ, צילום: טכנוגרפיקס בע"מ

הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת ”יש עתיד“, התייחס היום (ב‘) לברית בין מפלגתו לבין ”הבית היהודי“ ואמר כי ”זה ברור שהמשא ומתן המדיני חייב להתחדש. מי שרוצה להיות שותף בכיר להנהגה בישראל לא יכול להתעמת עם כל העולם - עם האמריקנים, עם האירופאים. לכן משא ומתן כשלב ראשון, כנה ואמיתי, צריך להיות הפתיח של הסיפור הזה".

בראיון לערוץ החדשות של ערוץ 2 אמר הרב פירון כי על אף ששתי המפלגות - ”יש עתיד“ ו“הבית היהודי - חלוקות בלא מעט נושאים, הרי ששתי המפלגות שותפות להצבת היעדים והאתגרים. ”שתי המפלגות בטוחות שיחסי הדת והמדינה לא יכולים להימשך כמו שהציבור החרדי הרגיל אותנו בשנים האחרונות. בסוגיות כמו הגיור והרבנות הראשית לישראל“, אמר הרב פירון.

לדבריו, "שתי המפלגות מאמינות שצריך לפתוח משא ומתן. אנחנו חלוקים בגבולות הגזרה והפתרון שצריך להגיע אליו בסופו של התהליך. בוא נלך למשא ומתן בתום לב. נשב מול הפלסטינים, נראה מה שאפשר לעשות, ואם וכאשר נגיע לנקודות הסכמה, נצטרך לקבל החלטות אמיצות וברורות. אבל אנחנו עדיין לא שם, אז למה לריב על משהו שאולי יקרה בעוד חודשיים או שנתיים?".