הרב פירון: המדינה מגדלת את דור העניים הבא

הרב שי פירון טוען כי נתוני ה-OECD המצביעים על כך שהפער בין העשירים לעניים בישראל הוא מהגבוהים מבין חברות הארגון, אינם מפתיעים. "לא ייתכן שאזרחים יידונו לעוני בשלב כה מוקדם"

חדשות כיפה אורי פולק 05/12/11 15:17 ט בכסלו התשעב

הרב פירון: המדינה מגדלת את דור העניים הבא
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"הנתונים הכלכליים אינם מפתיעים, המדינה מגדלת היום את דור העניים הבא" - כך טוען היום (ב') הרב שי פירון, מנכ"ל תנועת "הכל חינוך" וראש הישיבה התיכונית בפתח תקווה, בתגובה לדו"ח ארגון המדינות המפותחות ה-OECD שהצביע היום על כך שהפערים בין העשירים לעניים בישראל הוא מהגבוהים ביותר מבין המדינות החברות בארגון.

הרב פירון טוען כי "הדו"ח חמור מאוד אך לא מפתיע כלל. קדמו לו דו"חות קודמים, שהעידו על הרחבת הפערים בין העשירים לעניים בארץ". מנכ"ל "הכל חינוך" מסביר כי "מערכת החינוך הישראלית מגדלת בימים אלה את העניים של הדור הבא. נתונים שבידינו מצביעים על פערים הולכים וגדלים הן בהשקעה והן בתוצאות ובהישגי התלמידים. לא יעלה על הדעת שאזרחים במאה ה-21 יידונו לעוני בשלב כל כך מוקדם של חייהם".

יו"ר התנועה ואיש העסקים דב לאוטמן, התייחס אף הוא לנתוני הדו"ח והסביר כי לדעתו "הפתרון היחיד לצמצום פערים בחברה הישראלית טמון בשינוי עמוק במערכת החינוך".

"מדינת ישראל מוכרחה לאמץ תכנית ארוכת טווח, שתשים את צמצום הפערים כיעד לאומי ראשון במעלה. הצעת חוק אחריות המדינה לחינוך, שיזמנו עם חברי כנסת מימין ומשמאל, תסייע להביא לשינוי המיוחל", נימק לאוטמן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן