הרב פירון: בתי הספר שאנחנו מכירים - כבר פאסה

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר בכנס "צהר" כי "אם לא נהיה אמיצים ונהיה מסוגלים להגדיר ולשנות את בתי הספר ומערכת החינוך - יהיו לנו מכך חוויות לא טובות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/07/13 10:27 א באב התשעג

הרב פירון: בתי הספר שאנחנו מכירים - כבר פאסה
יחצ, צילום: יחצ

"בבתי הספר במובנים מסוימים מכינים אנשים למהפכה התעשייתית. אם לא נהיה אמיצים ונהיה מסוגלים להגדיר את בתי הספר ומערכת החינוך יהיו לנו מכך חוויות לא טובות" - כך אמר אתמול (א‘) שר החינוך, הר שי פירון, במושב החותם של כנס צהר שנערך אתמול בירושלים.

״בית הספר במתכונת שאנחנו מכירים אבד עליו הכלח", הוסיף השר פירון, "בית הספר לא מקנה לתלמידים את הכישורים שהם צריכים בשביל להצליח. אנחנו צריכים בתי ספר שהמבחנים תופסים בהם מקום קטן וכל ילד הוא מצטיין אבל במקצועות שונים וכל ילד יכול להביא את עצמו לידי ביטוי“. לדברי הרב פירון, "מדובר בשינוי מהשורש של כל המושג 'בית ספר'. היום בתי ספר מוציאים ילדים בעלי ידע, אבל צמאים למשמעות, תוכן ונתינה ואת זה צריך לתת להם".

במושב האחרון, סיכם מנכ“ל צהר, הרב ד“ר משה בארי, את פעילות הארגון בשנה האחרונה: ”4,000 זוגות התחתנו דרך צהר רק בשנה האחרונה. 1,000 אנשים הוכיחו את יהדותם בבית הדין הרבני בעזרת צהר. בחג השבועות קיימנו מוקדי לימוד תורה בהם השתתפו 6,000 בני אדם, כשרובם אינם דתיים".