הרב פירון במתקפה חריפה על ש"ס: אין לכם בושה?

שר החינוך תקף את התנהלות ש"ס והאשים: "רשת החינוך התורנית שלכם היא לשכת תעסוקה למקורבים... העזתם לקחת כסף שמיועד לחינוך מיוחד - היישר לכיס שלכם "

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/07/13 13:03 כד בתמוז התשעג

הרב פירון במתקפה חריפה על ש"ס: אין לכם בושה?
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

שר החינוך, הרב שי פירון, תקף אמש (ב‘) את התנהלות מפלגת ש“ס מעל דוכן הכנסת, זאת במסגרת נאום שנשא בתגובה להצעת אי אמון שהגישה המפלגה החרדית.

הרב פירון, שעלה לדוכן כדי להגיב לביקורת שמתחו חברי הכנסת מש“ס, אמר לח“כים החרדיים כי הוא ”מצפה שאתם תגנו רבנים שמבזים רבנים אחרים ומכנים אותם בשמות כגון 'רשע' וכגון זה. היה מצופה שבאמת תגנה רבנים שנוהגים בשפה פסולה כלפי רבנים אחרים, במיוחד אם הם מועמדים למשרות רמות. לכן אני ממש אשמח אם הפוסל יתחיל במומו, בקהילתו, ובאמת יגנה את כל אותם רבנים. אני מקווה שתדעו לומר את הדברים האלה כלפי הרבנים שלכם, שנוהגים בשפה פסולה בתכליתה כלפי אנשים אחרים".

מאשים, הרב פירון (צילום: יש עתיד)

הרב פירון הוסיף ותקף את ש“ס ואמר כי ברשת החינוך התורנית שלה - ”אל המעיין“ - מועסקים 1,604 עובדים ועובדות שהם בני זוג. ”שימו לב לאן נעלם הכסף“, אמר הרב פירון, ”‘הרשת משמשת כלשכת תעסוקה, במסגרתה מועסקים על ידיה קרובי משפחה' - סוף ציטוט מדוח החשכ"ל, שיצא לפני כשבועיים. לכאן הולך הכסף - ללשכת תעסוקה מפלגתית“.

שר החינוך המשיך לצטט מאותו דו“ח של החשב הכללי לאוצר וגילה כי הרשת השתמשה בשעות מיוחדות שתוקצבו בעבורה לחינוך מיוחד - לטובת כסף. ”זו השחתה מוסרית ממדרגה ראשונה", אמר הרב פירון, ”ניוד שעות מתי"א בין המוסדות. שעות מתי"א - למי שלא יודע - אלה הן שעות חינוך מיוחד. תראו מה קרה: רשת מעיין החינוך התורני קיבלה שעות. למי היא קיבלה את השעות האלה? לילדים עם אוטיזם, לילדים עם תסמונת-דאון, לילדים עם בעיות קשב וריכוז. ואותם רחמנים בני רחמנים, ששבוע אחרי שבוע נעמדים כאן וזועקים את זעקתם של המסכנים, מה עשו בדברים האלה? ניידו את השעות".

”אין לכם בושה? אתם לוקחים כסף של ילדים אוטיסטים? אתם לוקחים כסף של ילדים עם תסמונת-דאון, ואחרי זה אתם עומדים כאן על הפודיום ואתם מדברים על קיצוץ?“, זעק שר החינוך, ”אתם משלמים ל-1,600 זוגות נשואים בתוך הרשת, אתם מעבירים כספים מבית-ספר לבית-ספר, אתם מייצרים מצב שבו חשבת הרשת משלמת משכורת לבעלה, שלא עובד - ואתם רוצים לעמוד כאן ולהטיף לממשלה שלנו על כך שהיא מקצצת בתקציבים שמיועדים למקורבים?“.