הרב פוירשטיין: ביטול המיצ"ב - מהלך מתבקש

הרב רפי פוירשטיין מחזק את החלטת שר החינוך פירון על ביטול בחינות המיצ"ב וטוען כי הבחינות הללו "דרדרו את מערכת החינוך אל ריצה למרחקים קצרים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/08/13 19:11 ח באלול התשעג

הרב פוירשטיין: ביטול המיצ"ב - מהלך מתבקש
יחצ, צילום: יחצ

הרב רפי פוירשטיין, סגן נשיא מכון פוירשטיין, בירך היום (ד‘) על החלטתו של שר החינוך, הרב שי פירון, על ביטול בחינות המיצ“ב. לדבריו מדובר בצעד מתבקש ”משום שהוא לקח את מערכת החינוך עוד יותר אל המקום של 'התוצר' במקום אל המקום המתבקש של 'התהליך'“.

”יש להבין כי המציאות השוררת בעולם המדעי והטכנולוגי הינה דינאמית ומשתנה. הדבר הרעוע ביותר בעולמנו הוא התוכן. המדידה יוצרת מצב שאנו מתמקדים בידע ובתוכן במקום בתהליכים המתמשכים של הקניית יכולות חשיבה ולמידה. העובד של העתיד יהיה אדם שצריך להתמודד עם מציאות משתנה, שמרכיב אי הודאות בה גדול, כמות הידע בה עצומה, ורמת העיבוד שלה נמוך“, מסביר הרב פוירשטיין.

לדבריו, השתעבדותה של מערכת החינוך אל 'המדידתיות' יצרה מצב של חסימה בפני תוכניות חינוכיות אסטרטגיות, שתוצאתן ניכרת כעבור שנות עבודה ולא במהלך מחצית אחת. ”אנו מקווים כי שר החינוך הרב פירון, ישלים את המהפכה בכך שהוא יכניס תוכניות ארוכות טווח לחינוך לחשיבה ולמידה במציאות התזזיתית בה אנו חיים“, הוסיף הרב פוירשטיין, ”המיצבי"ם דרדרו את מערכת החינוך לעבודה בנוסח 'ריצה למרחקים קצרים' הניתנת למדידה וכימות, במקום 'ריצה למרחקים ארוכים' הניצרכת כשמדובר על תהליכים ממושכים הכרוכים ביכולת ללמוד, לחקור, ובעיקר להשתלט על כמויות הידע האדירות השוטפות אותנו“.