הרב ערוסי על תאונות הדרכים: "כולנו אשמים, הממסד, הרבנים והנהגים"

הרב רצון ערוסי יוצא במאבק נגד תאונות הדרכים וטוען שכולנו אשמים. מהממסד דרך הרבנים, המחנכים ואנשי המקצוע ועד אחרון האזרחים. "ידע כל אדם ואדם שהוא לא יפטר מאחריות כלפי חברו וכלפי קונו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/08/16 16:20 יז באב התשעו

הרב ערוסי על תאונות הדרכים: "כולנו אשמים, הממסד, הרבנים והנהגים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בסוף השבוע האחרון נהרג גבר בתאונת דרכים בבאר שבע. בחיפה ובירושלים נפצעו מספר אנשים נוספים בדרגות פציעה שונות, ביניהם ילד בן 6 שנפצע באורח קשה. רב העיר קרית אונו, הרב רצון ערוסי, יודע בדיוק מי האשמים בקטל בכבישים. כולנו.

"כולנו אחראים מרמת הממסד ועד רמתנו" אומר הרב ערוסי ומסביר, "מרמת הממסד- איך יעלה על הדעת שבני אדם עם הרבה הרשעות והם עדיין על הכביש". לדעתו יש פתרון פשוט בטח בעידן הטכנולוגי של ימינו. " בעידן המחשבים, הכל ידוע, צריך לעקוב ולהוריד נהגים מהכביש, להקפיא לשנה ולבצע ריענון בנהיגה".

לדבריו אחריות הממסד לא נעצרת כאן אלא צריכה להמשיך גם בנושא החינוך. "אי אפשר שלא לפטור את מערכת החינוך, צריך ללמד ולהסביר את קדושת החיים לא רק ברמת האובדן והשכול, אלא ברמת ההוללות השכרות והקריירה המוגזמת. כל אלה מסכנים את החיים".

לטענתו גם לרבנים והמחנכים יש הרבה מה לעשות בנידון, לדעתו צריך להתנות חזרה של נהגים סוררים לכביש בכך שיעברו כשירות של דפוסי התנהגות. "רבנים ומחנכים פסיכולוגים צריכים להירתם ולהיות בועדות שיתנו הכשר לנהגים שיעידו שהוא יודע להתנהג עם הבריות, צריך לתת תעודת הכשר אישיותית". אחרת, אומר הרב התוצאות יהיו הרות אסון, "יש בני אדם מופקרים, לא לטפל באנשים האלה זה לשלוח אדם עם אקדח טעון עם רימון כמעט ללא ניצרה לרחוב. הוא מסכן את עצמו ואת הסביבה".

ע"פ הרב ערוסי ישנה גם אחריות אישית לכל נהג ונהגת. "ידע כל אדם ואדם שהוא לא יפטר מאחריות כלפי חברו וכלפי קונו, כשתהיה חלילה תוצאה קשה הוא יהיה חייב כלפי חברו וכלפי הקב"ה".

לסיום אומר הרב שאם כל הגורמים מרמת הממסד ועד לאחרון הרבנים, המחנכים והאזרח הפשוט לא ינקטו יוזמה ויאבקו בתופעה הם "לא יוכלו לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. כולם ברמת היחידים וברמת הכלל- ידינו שופכים את הדם הזה".

(צילום: דוברות)