הרב ערוסי על ממצאי חקירת הרצח בבר-נוער: חייבים לנו התנצלות

הרב רצון ערוסי מתייחס להתקדמות בפרשת חקירת הרצח בבר-נוער וקובע: "קיימת חובה להתנצל בפני הציבורים שהואשמו על לא עוול בכפם, כדי שנחזור לשיח ציבורי שפוי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/06/13 11:09 א בתמוז התשעג

הרב ערוסי על ממצאי חקירת הרצח בבר-נוער: חייבים לנו התנצלות

הרב רצון ערוסי, רב העיר קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, מתייחס להתקדמות חקירת פרשת הרצח בבר-נוער, עם התברר העובדות הנכונות לשלב זה, הגורסות כי הרצח במקום נבע ממסע נקמה אישי.

בשיעור שהעביר בשבוע שעבר הזכיר הרב ערוסי כי ”זה היה רצח מתועב, בבחינת טבח שמזעזע כל אדם וכל יהודי. באותה שעה, נמצאו גורמים בלתי אחראיים אשר באופן מרומז או מפורש, הפנו אצבע מאשימה כלפי ציבורים מסויימים - כאילו הם ורק הם יכולים לעשות את המעשה הזה מתוך התנגדות תקיפה נגד חברי המועדון“.

”והנה אחרי שלוש שנים מתברר שמדובר כאן במסע של שנאה ונקמה, ממי שנחשב כנפגע מאותם יחסים בלתי נורמליים, ושכל העניין הוא פנימי. אמנם עדיין רב הסתום על המפורש ועוד יתבארו דברים, אבל לפחות כעת, זה לפי מה שמתפרסם“, המשיך הרב ערוסי, שהדגיש כי ”וודאי שקיימת חובה להתנצל בפני הציבורים הללו שהואשמו סתם. כשחושדים ביחיד כתוב ”החושד בכשרים לוקה בגופו“ ו“המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא“ - כל שכן וכל שכן בין ציבור לציבור או בין יחיד לציבור, שהרי כבוד הציבור עולה פי כמה על כבודו של היחיד“.

”צריכים להיות זהירים בסכסוכים ציבוריים ובשיח ציבורי“, אומר הרב ערוסי, ”לא צריך להלהיט את הרוחות אלא לשמוע זה את זה. אחרת נגיע למחוזות מסוכנים ולא טובים. לכן צריך להתנצל נגד ההאשמה של הציבור ואחר כך אפשר לחזור לשיח ציבורי שפוי ונעשה טובה עם עצמנו. לא להיות פזיזים ולא לנקוט עמדות בפזיזות“.