הרב ערוסי: למרבה הצער התחלנו לחקות את מעשה שכנינו

רבה של קרית אונו התייחס לאירועי השבוע האחרון והפנה את תשומת הלב אל מקורות ההשראה של אותם מפגעים והזהיר: חכמים הזהרו בדבריכם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/08/15 12:59 יח באב התשעה

הרב ערוסי: למרבה הצער התחלנו לחקות את מעשה שכנינו
GFDL, יוסי פרחי, צילום: GFDL, יוסי פרחי

הרב רצון ערוסי, רבה של קרית אונו התייחס לאירוע הקשה של השלכת בקבוק התבערה לעבר בית המשפחה הפלסטינית ומותו של התינוק, כפי שאמרתי כבר כאשר נערים מטופשים ומרושעים עשו לינץ' בילד הערבי (מוחמד אבו חד'אר, נ.ל) אלו מעשים אסורים בתכלית האיסור. אני מצטער צער גדול מאד על כך שאנחנו לומדים את המעשים הרעים והאכזריים משכנינו, אצלם מעשים כאלו מקובלים ולמרבה הצער אנחנו התחלנו לחקות אותם".

הרב הוסיף כי תורת ישראל היא תורת חיים, שפיות ושקילות ולא התלהמות ואין בה מקום למעשים כאלו. "ברור שלא ניתן את צווארנו למטבח, הבא להורגך השכם להורגו אך זכינו ברוך ה' ויש לנו מדינה וצבא וממשלה ואלה צריכים לנהל את העניינים מתוך שיקול רחב מאד מאד ואסור בשום פנים ואופן ליהודים ליטול את הדין לידיהם".

הרב ערוסי אמר כי בימים אלו עיקר תשומת הלב צריכה להיות מופנית אל המקומות מהם הגיעו מעשים אלו, "אם אותם יהודים או נערים עשו את מה שעשו בכנסיה או בבית המשפחה הפלסטינית אזי אני מניח שאותם נערים שואבים את הדברים האלה מאיזה שהוא מקור השראה רבני", אמר הרב והוסיף, "חכמים היזהרו בדבריכם. כל מורה צריך להיות זהיר בהתבטאויות שלו. לנער אין מורכבויות והוא רואה דברים בשחור או לבן ומתלהב ועושה דברים שהמורה לא חשב שיעשה".

הרב הזהיר כי חובה על כל מי שמלמד תורה ויהדות שיהיה זהיר מאד על מנת שהתלמידים לא ילמדו ממנו ליטול את הדין לידיים. "התנהגות כזו דבר גוררת אחריה תוצאות חמורות מאד לעם היהודי לא רק בארץ ישראל כיוון שהיא מלבה את האנטישמיות והשנאה המוסלמית נגדנו בעולם כולו ופועלת נגדנו כבומרנג".

הרב סיים בקריאה לרבני ישראל הגדולים לא להותיר חלל ריק לגורמים זוטרים ולהשמיע קול מסודר בנושאים אלו על מנת ליצור דברים ברורים שימנעו מעשים דומים בעתיד.