הרב ערוסי: "אף אחד מהחד מיניים שהגיעו אלי לא היה גאה"

רבה של קרית אונו, הרב רצון ערוסי מתייחס לסערה סביב סוגיית החד מיניים: "יש כאן ויכוח ערכי בין היהדות לתרבות המערבית שמפוררת את ערכי היסוד של החברה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/16 18:39 יב בתמוז התשעו

הרב ערוסי: "אף אחד מהחד מיניים שהגיעו אלי לא היה גאה"
דוברות, צילום: דוברות

הרב רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וראש מחלקת משפט עברי בארגון חותם, מתייחס היום לסערה התקשורתית סביב סוגיית החד מיניים וקורא לנהל שיח מעמיק ולא מתלהם. "יש כאן ויכוח ערכי אמיתי אשר אמור להתנהל ברמה מאוד מעמיקה ורצינית אבל לצערנו הרב השיח הופך להיות מתלהם ומגמתי", אומר הרב ערוסי ומספר כי "חד מיניים" רבים באים להתייעץ עמו ואין אחד מהם ש"גאה" במצבו.

"אין צל של ספק שהחד מיניות היא לא דבר טבעי בעולם. אני כמי שמקרב את החד מיניים ברמה האישית, לא כציבור ולא כתנועה, אלא באים אלי להתייעץ ושופכים את ליבם בפני, לא היה מקרה אחד מהחד מיניים שהגיעו אלי שהוא גאה או שמח, אלא כולם ליבם נחמץ על שהם שונים ומוגבלים מלנהל את חייהם כדרך כל הארץ. יתרה מזאת לא היה הורה אשר לבו לא נחמץ מאז שנודע לו שבנו או בתו חד מיניים. לכולם כאב".

הרב ערוסי מאשים את הארגונים בעלי האג'נדה המבקשים לפגוע בערכי היהדות ומציגים מצג שווא של דאגה לזכויות ה"חד מיניים": "לעניות דעתי מכשילים את אותם יהודים יקרים חד מיניים, בכך כשנותנים להם רוח גבית להיות מאורגנים בארגונים, להיות תובעניים ולצאת לרחובה של עיר לצעוד במצעדי גאווה. נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי מי שגאה להוציא החוצה את העניינים האינטימיים שלו. כאן מעודדים מציאות חיים הפוכה מאשר הדרך הנאותה, שאותם אלה אשר באמת זקוקים ליחס מיוחד, לעיון והתבוננות כיצד מקלים עליהם את מצבם, הופכים להיות 'אישו' ונושא להידברות מאוד מאוד מתלהמת בגלל מצעדי הגאווה".

לדברי הרב ערוסי "יש לתת את הדעת על יחס אנושי ומכיל את החד מיניים, אבל אנחנו גם פונים מקרב לב, אל אותם אחים יקרים חד מיניים: אל תיפלו בפח בידי תועמלנים שמנצלים אתכם כקרדום לחפור בו, כביכול בשביל לסייע לכם, כשכל כוונתם לכרסם בערכי היסוד של היהדות".

"הרי הדברים ברורים. העם היהודי מאז ומתמיד לא הכיר בתא משפחתי חד מיני, ולא רק העם היהודי אלא מאז ומקדם הרבה עמים וחברות לא הכירו במציאות של תא משפחתי חד מיני", מסביר הרב ערוסי.

"החברה המערבית המודרנית היא זו שמתחילה לבנות מודל שנקרא תא משפחתי חד מיני, אבל עלינו לדעת שהחברה המערבית שונה במהות מהחברה היהודית, כי החברה המערבית מטפחת מאוד מאוד את הפרט באופן כזה שהאינדיבידואליות מכרסמת בערכי היסוד של הכלל. חברה צריכה להיות משהו מחבר. ברגע שמכרסמים במה שמחבר, אין חברה אלא אוסף של בני אדם. לכן החברה המערבית טועה ומטעה בכך שהיא קוראת למציאות כזו "קהילה".

"סולם הערכים של היהדות מעולם לא רמס את החד מיניים", מדגיש הרב ערוסי. "אלא יש תא משפחתי שיסודו במציאות שיכולה להיות פוריות. כשאין פוריות אין תא משפחתי, ואין לשבש את המושגים המקודשים שנקראים תא משפחתי. יש זוגיות גם בחברות גויות אבל זה נזיל ומתפרק ואילו התא המשפחתי שלנו הוא חזק ויציב כי יש לו בסיס".

"אצלנו קדושת הפרט וקדושת הכלל משלימים זה את זה, ואנחנו בהחלט רואים סכנה בגישה של התרבות המערבית שמכרסמת בקדושת הכלל כי ללא קדושת הכלל לא היינו עם. עמינו שרד כעם למרות שנפוץ בתפוצות הגולה במשך 2000 שנה בלי מדינה ובלי ריבונות, בגלל ששמרו על ערכי היסוד של היהדות. לכן אני פונה לכל בני עמינו: חדלו מהשיח המתלהם הזה.

עלינו למצוא את האיזון בין השיח של החד מיניים ובין השיח של אלו - אשר אינם נגד החד מיניים - אלא בעד שמירת ערכי היסוד של היהדות. זו צריכה להיות המשוואה וזה צריך להיות השיח.

לכן ככל שחד מיניים יהיו פחות מאורגנים ופחות מתריסים, כך תימצא הדרך ליחס מכבד, אבל כמובן תוך שמירת ערכי היסוד של היהדות. תא משפחתי של חד מיניים? בשום פנים ואופן לא. זוגיות של חד מיניים? לא בהכשר של החברה היהודית כי אי אפשר לכפות על ההלכה דבר שמנוגד לה. רק במסגרת חוקית אזרחית, ולא הלכתית. וכל ניסיון לכפות על מורה הלכה להורות לא כהלכה, זהו אקט בלתי דמוקרטי לחלוטין. וכך יוצא שנאבד גם את זהותה היהודית של מדינת ישראל וגם את זהותה הדמוקרטית".