הרב עמיחי אליהו לנאמני תורה ועבודה: אתם פתטים ואובססיבים

הרבנות הצבאית חושפת ליקויים? זו אשמת צו אחד. ח"כ נחמן שי פותח קו תלונות לחיילים? זו אשמת צו אחד. מתפרסם סקר אי שביעות רצון של חיילים דתיים מהצבא? זו אשמת צו אחד. לרב עמיחי אליהו נמאס שתנועת 'נאמני תורה ועבודה' מאשימה את הארגון שהקים כמעט בכל דבר.

עמיחי אליהו הרב עמיחי אליהו 18/01/17 15:26 כ בטבת התשעז

תם עידן נשף המסיכות - הגיע הזמן לגלות את פרצופה של תנועת "נאמני תורה ועבודה"

חצי שנה מאז הקמנו את עמותת צו אחד, אנחנו מרגישים סיפוק גדול. מזה חצי שנה אנו מתריעים על כשלים ביכולת החיילים הדתיים והמסורתיים לשמור מצוות במהלך שירותם הצבאי. בזמן האחרון אנו רואים שעמדתנו נגד פקודת השירות המשותף זוכה לתמיכה מקיר לקיר בקרב רבני הציונות הדתית. אנו רואים שעמדתנו נגד פקודת הזקנים זוכה לתמיכה של איגוד ישיבות ההסדר. אנו שמחים לשמוע על ראשי ישיבות ומכינות שנפגשים עם הרמטכ"ל במטרה לאחות את הקרעים ולמצוא את הפתרונות שיאפשרו לצה"ל להישאר צבא העם, הצבא של כולנו. אנו שמחים שגם צה"ל הבין שיש נקודות הדורשות תיקון ושטיוח התקלות איננו הפתרון. הרבנות הצבאית פועלת במשנה מרץ, ואם מתגלים ליקויים היא מטפלת ומתקנת. יש הרבה עוד מה לתקן, אך אנו מרגישים שצה"ל נמצא על המסלול הנכון.

אתמול נחשף באתר Ynet דו"ח פנימי של הרבנות הצבאית המפרט את הקשיים ביישום פקודת השירות המשותף, בדו"ח שנכתב לפני כחודש צויינו תלונות של לוחמות דתיות מהגדוד המעורב אריות הירדן' שאחראי על גזרת צפון הבקעה.

מיד לאחר פרסום הכתבה, בארגון נאמני תורה ועבודה קפצו והוציאו הודעה לתקשורת, שזה נוסחה: "הפרסומים האחרונים מוכיחים שוב מדוע על הציבור להוקיע את אנשי צו אחד שבמקום לתקן עסוקים בהשמצת הצבא והתקפת מפקדיו. הציבור הציוני דתי תומך בצה"ל ומסייע לו באתגריו ולא תוקף אותו ומיעוט קולני וקיצוני לא יכתים אותנו".
מה הקשר בין הכתבה לבין הוקעת אנשי צו אחד? איך הפרסומים האחרונים מוכיחים שוב מדוע יש להוקיע את פעילותנו? לנאמני תורה ועבודה הפתרונים

חברי 'נאמני תורה ועבודה' כבר מזמן עברו את גבול הפתאטיות והאובססיה. שוב ושוב הם משווים את פעילותנו לעמותת השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' מתוך ניסיון להשחיר את פנינו. גם כשהסברנו להם אישית וגם כשהסברנו להם ציבורית שפעילותנו חוקית לגמרי ושהיא לא שונה כלל מדרך הפעולה של העיתונאית המוערכת כרמלה מנשה, או מדרך הפעולה של מפלגת המחנה הציוני שפתחה קו חם לחיילים - בנאמני תורה ועבודה המשיכו להצמיד לנו בנבזות את התואר "מלשינון". הם טענו שאנו קוראים לחייל לעבור על החוק, האשימו אותנו שאנו משקרים. והשוו אותנו לשוברים שתיקה.

גם כשפורסמו מסמכים רשמיים המוכיחים את טענותינו, המשיכו בנאמני תורה ועבודה לטעון שאנו משקרים. העובדות לא משתתפות במשחק המכור של נאמני תורה ועבודה נגד ארגון צו אחד. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה שמואל שטח פרסם כתבה בה הוא טען: "צה"ל נמצא תחת איום פרוטקשן". מי הגורם המאיים? ניחשתם לבד, ארגון "צו אחד" כמובן.

כאשר חה"כ נחמן שי פתח קו לתלונות החיילים, יו"ר נאמני תורה ועבודה חנן מנדל פרסם את ההודעה הבאה: "פרחחי צו אחד הצליחו. מעתה, כל גורם פוליטי ואידיאולוגי יקים מלשינון שינסה לדחוק בצבא לנהוג לפי דרכו".

כאשר התפרסם מאמר שטנה בהארץ נגד החיילים הדתיים בצה"ל, חנן מנדל כתב: "הארץ במאמר מערכת וגם רבנים חרדל"יים ואנשי צו אחד כועסים על פקודת השילוב הראוי החדשה... אני מציע שרודפי הדתיים בהארץ מחד ומלבי הפרנויה החרדליים מאידך יתנדבו למילואים".

כאשר שר החינוך נפתלי בנט הצליח להעביר את החוק נגד כניסת שוברים שתיקה לבתי הספר, יו"ר נאמני תורה ועבודה חנן מנדל פרסם את ההודעה הבאה: "מי שמפיצים שקרים במטרה להכתים את צה"ל, מי שמנסים לערער את אמון העם במפקדי הצבא, מי שרוצים למנוע גיוס משמעותי ותרומה למדינה, אכן יש להגביל את כניסתם למערכת החינוך. לכן יש להרחיק באופן מיידי את צו אחד ורבניו מגישה לבתי הספר".

כאשר התפרסם סקר בערוץ 10 שמצא כי 65% מהציבור הדתי לאומי מרגיש שיש מגמה מכוונת כנגד השפעת דתיים והימצאותם בצבא, פרסם מנדל את ההודעה הבאה: "תורמי הכסף העלום שמפעיל את הארגון הבזוי צו אחד יכולים לומר בסיפוק שהשיגו את שלהם. אבל שלא תחשבו שהנתק נגמר בצה"ל: הוא חלק ממגמה מכוונת ומאורגנת של גורמים זרים להפריד בין הציבור הדתי לבין מדינת ישראל".

וזאת מדבר יו"ר עמותה שמקבלת מאות אלפי שקלים חדשים בשנה מהקרן החדשה לישראל. כמה צביעות, כמה?
כאשר חברי צו אחד נפגשו עם ראש אכ"א הפורש חגי טופולנסקי, מנכ"ל נאמני תורה ועבודה פרסם שעצוב לו מאוד לשמוע שראש אכ"א נפגש עם חברי הארגון. עוד הוסיף שטח וכתב כי "ראש אכ"א ירה לעצמו ברגל".

כמה שעות לאחר מכן, כאשר גילו שדעת הקהל נוטה לכיוון צו אחד ולא לכיוונם, הם שינו את עמדתם והוציא לעיתונות את ההודעה הבאה: "תנועת נאמני תורה ועבודה שמחה שארגון צו אחד שינה את דרך פעולתו בעקבות דרישותינו והחליט לפעול בתוך המערכת ולא מחוצה לה". ארגון צו אחד לא שינה את דרך פעולתו, וכל שכן שלא בעקבות דרישות נאמני תורה ועבודה. אך האובססיה המגוחכת של נאמני תורה ועבודה להיטפל שוב ושוב לארגון צו אחד והשינוי הקיצוני בעמדתם תוך שעות ספורות מלמדים אותנו על יושרם ומוסריותם של אנשי נאמני תורה ועבודה.


עד עכשיו שתקנו. נתנו להם להשמיץ והשתדלנו שלא להגיב. אך נדמה שהגיע הזמן לעצור את מסע הרדיפה של ארגון נאמני תורה ועבודה נגד פעילות צו אחד. איך שהוא נראה שעל פי תפיסתם של שמואל שטח וחנן מנדל כל בעיה בעולם נעוצה בפעילות עמותת צו אחד. לא נופתע אם בהמשך שטח ומנדל יאשימו אותנו אף בהתחממות הגלובלית או ברצח ארלוזורוב. אנחנו בצו אחד נלחמים על זכויות החיילים שומרי המסורת בצה"ל. אתם לא רוצים לסייע? זכותכם. לפחות אל תפריעו. גם לדמגוגיה יש גבול וגם לאובססיה יש גבול. אבל עושה רושם שבמאבק נגד ארגון צו אחד - השמיים הם הגבול.

***

ד״ר חנן מנדל-יו״ר תנועת נאמני תורה ועבודה מסר בתגובה למאמר:

אנו שמחים לראות שאנשי צו אחד קוראים לעומק את התגובות שלנו בנאמני תורה ועבודה לדרך פעילותם. על תגובתם נאמר כי הפוסל- במומו פוסל. מלבד לחזור על הטענות שלנו, לא הוסיף הרב עמיחי אליהו דבר שמסביר את דרך הפעילות של צו אחד. ארגון זה תקע טריז בין הציונות הדתית לצה"ל וחיזק את הדימוי כאילו יש מלחמה של הציונות הדתית בצה"ל. אנחנו סומכים על צה"ל ועל מפקדיו וסבורים כי הדרך לברר סוגיות כבדות משקל הנדונות היום בצבא היא באמצעות שיח פנימי שמתבצע ע"י הרבנות הצבאית, אגף כח אדם וגורמים נוספים, בימים אלו ממש. זו הדרך, ולא הדרך של הטחת רפש באופן קבוע בבנים שלנו, באחים ובאחיות שלנו, המשרתים בצה"ל. בהתנגדותנו לדרך הרדיפה ובתמיכה בדרך התיקון, שותפים אנשי הזרם המרכזי בציונות הדתית, שיצאו גם הם נגד פעילות זו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן