הרב עמיחי אליהו: הבחירה של צהר בלתי נסלחת

בליל שבועות יערך תיקון ליל שבועות בצוותא בתל אביב בהשתתפות רבני צהר לצד ארגוני הרפורמים. הרב אליהו: "מדובר בנזק בלתי הפיך". צהר: "אין לנו אחריות על תיקוני שבועות נספים בצוותא"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/06/16 13:57 א בסיון התשעו

הרב עמיחי אליהו: הבחירה של צהר בלתי נסלחת
יחצ, צילום: יחצ

הרב עמיחי אליהו, מנכ"ל ארגון רבני הקהילות תוקף את הצטרפות צהר לאירוע תיקון ליל שבועות במועדון בצוותא בתל אביב לצדם של ארגוני הרפורמים. "צהר בחרו לעשות את הלימוד בליל שבועות לצדה של התנועה הרפורמית וזה בעיניי בלתי נסלח", הוא אומר בשיחה ל'כיפה'.

"בצהר עשו הרבה דברים יפים, כמו להעלות את נושא החופה והקידושין למודעות הציבור בישראל ונושא ניקיון הכפיים ויש להם זכויות רבות, אך הפעם יש לי ביקורת חריפה", אומר הרב אליהו ומסביר, "מדובר בנזק בלתי הפיך. זו הכרה בתנועה הרפורמית. יש אנשים שמעריכים את רבני צהר וההופעה שלהם יחד עם הארגונים הרפורמים היא בלשון המעטה בעייתית".

מדובר באירוע שנערך בליל שבועות באופן מסורתי במועדון הצוותא וגם בשנה שעברה עורר ביקורת ציבורית בשל ההצטרפות של ארגוני הרפורמים. "יש שם כביכול שני חדרים נפרדים באחד מעבירים רבנים של צהר ובשני אנשים מתוך התנועה הרפורמית עם גלעד קריב ודומיו", אומר הרב אליהו.

לדבריו, הוא פנה לצהר כדי לקבל תגובה ונאמר לו שזה לא אותו האירוע. "ההיתממות שרבני צהר נוקטים בה היא לא במקומה, בוודאי כשמדובר באנשים שמודעים היטב להשלכות של הנראות הציבורית", תוקף הרב אליהו.

"אמרתי לרבנים מארגון צהר, אתם עושים טעות, אתם הולכים לתנועה הרפורמית שמונה 30 קהילות בלבד ואומרים שזה המיינסטרים של מדינת ישראל. תלכו לציבור שהולך לרבי שמעון בר יוחאי הוא המיינסטרים האמיתי, אל תלכו לנקודות קצה, תגיעו באמת אל הציבור המסורתי שנמצא בעם ישראל והוא לא אצל הרפורמים או הקונסרבטיבים. הטעות שלכם שאתם יוצאים יחד איתם בקמפיין שאתם מעלים אותם על הבמה", אומר הרב אליהו.

"התנועה הרפורמית עושה בר מצווה לבעלי חיים וכל מיני תהליכים חולניים נוספים. היא סובלת מלמעלה מ-50 אחוזי התבוללות והיא מקבלת לתוכה את התהליכים האלה. אפילו הקונסרבטיבים קצים בתהליך זה של הרפורמים, איך צהר יכול לתת לגיטימציה ציבורית לארגונים כאלו", תוקף הרב אליהו.

לדבריו, הוא ספג ביקורת רבה כיצד הוא מעז לבקר את רבני צהר, "הבעיה העיקרית שהם לא מבינים שמותר לאנשים להעלות ביקורת על צהר. זה לגיטימי כמו שלצהר מותר לבקר את הרבנות הראשית. יש לי זכות לכתוב דברים שמעוררים לי אסוציאציה בעייתית ולבקר את התנהלות צהר".

מ'צהר' נמסר בתגובה ל'כיפה': "ארגון רבני צהר עורך גם בשנה זו כמידי שנה ערב תיקון ליל שבועות עם מיטב הרבנים ומרצים שונים באולם צוותא בתל אביב, בין היתר יערכו תיקוני ליל שבועות בעשרות ערים ויישובים נוספים בארץ מצפונה ועד דרומה, לתיקוני ליל שבועות אלו הנערכים על פי המסורת היהודית מגיעים אלפים רבים.

לצהר אין אחריות ואין שליטה על מודעות המתפרסמות על ידי גורמים אחרים ועל תוכן המודעות. לצהר אין גם אחריות על תיקוני ליל שבועות הנערכים באולמות הנוספים במרכז צוותא".