הרב עמאר: רק תפילה בשברון לב מסוגלת לנצח את מידת הדין המתוחה עלינו

הרב הראשי לשעבר שלמה עמאר הגיע לעצרת תפילה באשקלון וביקר פצועים בבית החולים בעיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/14 14:31 ב באב התשעד

הרב עמאר: רק תפילה בשברון לב מסוגלת לנצח את מידת הדין המתוחה עלינו
רוני חי, צילום: רוני חי

לאור המצב הביטחוני הקשה השורר בישראל הגיע אתמול הרב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר לעיר אשקלון מוכת הרקטות, בכדי לעודד את הציבור וכן לבקר את החיילים הפצועים שחזרו משדה הקרב.

בתחילה הגיע הרב עמאר לבית החולים ברזילי בעיר שקלט פצועים רבים ובירך את החיילים. בנוסף ערך 'מי שברך' מיוחד לרפואתם.

לאחר מכן, נסע הרב עמאר אל עצרת התפילה המרכזית בבית הכנסת 'בית אהרון' בעיר בהשתתפות מאות תושבים. בתחילת העצרת נשמעו שתי אזעקות שגרמו לחרדה רבה בקרב המשתתפים. בעקבות האזעקה ולאור הסכנה נאלצו מארגני הכנס להגביל את כניסת המשתתפים לכמות שניתן להכניס למרחב המוגן של בית הכנסת.

"עם ישראל נמצא בסכנה גדולה ואנחנו מתפללים ונושאים עיננו לה'”, אמר הרב עמאר בעת הכנס. "עם ישראל במצרים זעקו אל ה' - 'וישמע אלוקים את נאקתם'. לא כתוב זעקתם או שוועתם אלא 'נאקתם'. מה ההבדל? הסבירו הראשונים שזעקה זה כשאדם עוד מסוגל לצעוק, להוציא מילים מפיו, אבל לפעמים, מרוב הצער והצרות האדם מגיע למצב שאיננו יכול לבטא את המילים אלא מוציא איזו קול הברה וזו נקראת נאקה היוצאת מעומק הלב. וזו זעקה שמתקבלת מיד על ידי בורא העולם.

"נעמוד כולנו עכשיו, נפתח את ההיכל ונזעק לה' מנהמת ליבנו, שהתפילה תהיה מקירות הלב - הכי עמוק שאפשר. להרגיש שאין לנו על מי להישען ועל מי לבטוח רק לה' לבדו. ואליו עינינו נשואות. רק בהכנעת הלב אפשר לנצח את מידת הדין", הוסיף הרב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן