הרב עמאר: רעידת האדמה בישראל – בגלל שרודפים חרדים

הרב הראשי לישראל טוען כי הקריאות לגיוס חרדים, אשר "מעוררות קטגוריא נגד התורה ולומדיה", הביאו לרעידת האדמה שהורגשה השבוע בישראל. "אין מה לפחד, בני הישיבות ימשיכו כסדרם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/07/12 20:03 כא בתמוז התשעב

הרב עמאר: רעידת האדמה בישראל – בגלל שרודפים חרדים
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, טען היום (ד') כי רעידת האדמה הקלה שהורגשה השבוע בחלקים מסויימים מישראל, נגרמה כתוצאה מ"רדיפת לומדי התורה" - כלומר, המחאה שהתפתחה בקריאה לשיוויון בנטל ולגיוס החרדים לצה"ל.

בראיון לרדיו "קול ברמה" אמר הרב עמאר כי "זה שמתעוררת קטגוריא נגד התורה ולומדיה, זה שמתעוררות מחלוקות בתוך עם ישראל, זה שגורם חלילה להסתה ושנאה - זה דבר חמור ביותר, בפרט בימי בין המצרים. הלא תראו, עוד לא עבר זמן מאז שהתחילה הסערה, ואתמול הודיעו לנו שהייתה רעידת אדמה בישראל, בדרגה גבוהה רחמנא ליצלן".

הרב עמאר הביע תקווה כי עולם התורה לא יפגע כתוצאה מהתוכניות השונות לגיוס העדה החרדית לצה"ל. "אין לנו שום חשש", אמר הרב הראשי, "יש לנו הבטחה מפי הקב"ה 'כי לא תשכח' (התורה). מעולם לא נשכחה, לעולם לא תשכח... עולם התורה ימשיך, בני הישיבות ימשיכו, תלמידי החכמים - תרום קרנם בכבוד". עם זאת, הרב עמאר טען כי "צריכים להתפלל. מהשנאה צריכים לפחד, מהמחלוקת צריכים לפחד, על התורה אין מה לפחד ועל לומדי התורה אין מה לפחד. היו תקופות הרבה יותר קשות, עברנו מלכים אדירים שקמו על ישראל בשנאה תהומית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן