הרב עמאר מערער על עונש קצב: ראוי היה לנהוג אחרת ולמנוע ביזיון

עם תחילת תקופת מאסרו של הנשיא המורשע, טוען הרב הראשי לישראל כי "בנושאים הרגישים הללו צריכים לשקול בקור רוח אם עם ישראל ראוי לעונש הזה, גם אם קצב עצמו ראוי"

חדשות כיפה אורי פולק 07/12/11 09:52 יא בכסלו התשעב

הרב עמאר מערער על עונש קצב: ראוי היה לנהוג אחרת ולמנוע ביזיון
אמיר גלעד, צילום: אמיר גלעד

הרב שלמה עמאר, הרב הראשי לישראל, התייחס הבוקר (ד') למאסרו של הנשיא המורשע משה קצב, אשר יחל לרצות היום את שבע שנות המאסר שנגזרו עליו בגין הרשעתו בביצוע שורת עבירות מין.

"אני חש כאב ועלבון יחד עם כל עם ישראל. יכול להיות שהיה ראוי לשקול במקרה הזה לנהוג אחרת, כדי למנוע את הביזיון מהאומה כולה", העריך הרב עמאר בראיון ל"מעריב". הוא ציין כי "בזמנו אמר לי משה קצב מספר פעמים בשבועה שהוא לא עשה מאומה, אבל אני באמת לא בקיא בפרטים המשפטיים ובחומר הראיות ולכן אמנע מלהביע עמדה בנושא אשמתו".

הרב עמאר ערער על חומרת הענישה לנשיא המורשע וטען כי "בנושאים הרגישים הללו צריכים לשקול בקור רוח אם עם ישראל ראוי לעונש הזה, גם אם קצב עצמו ראוי".

"עם ישראל צריך ללמוד מהמעשה הזה לשמור בכל חומרת הדין על כבודן של בנות ישראל ועל המוסר. אדם צריך להימנע מאישה שאיננה רעייתו. היחסים צריכים להיות בקדושה, כמו שנאמר: 'מקדש עמו ישראל על ידי חופה וקידושין'. ככל שנשמור על הטהרה והקדושה, האירועים הללו ילכו ויתרחקו מעם ישראל", הוסיף הרב עמאר בדבריו.

הרב הראשי קבע כי "אל לו לאיש לשמוח היום לאידו של קצב. התורה מלמדת אותנו כי יהיה אשר יהיה, אסור לשמוח לאידו של אדם. אנחנו צריכים לחזק את המוסר וטהרת המידות באומה ולכבד איש את רעהו כי אלו אבני היסוד של עם ישראל".