הרב עמאר: ממשה עד מרן לא היה לנו גדול דור כזה

הרב הראשי הספרדי היוצא וממשיך דרכו של הרב עובדיה יוסף, התייחס לפטירתו וספד לו: "הוא היה גדול דור שדורות רבים מאוד לא זכו לו, מי יתן לנו תמורתו?"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/10/13 14:44 ג בחשון התשעד

הרב עמאר: ממשה עד מרן לא היה לנו גדול דור כזה

הרב שלמה עמאר, לשעבר הרב הראשי הספרדי לישראל וכיום ממשיך דרכו של הרב עובדיה יוסף, התייחס היום (ב‘) לפטירתו של גדול הפוסקים, זאת לאחר שיצא מבית החולים הדסה עין כרם.

”וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה‘. היום נשרפו הלבבות של כל בית ישראל. איבדנו את הקברניט הגדול שלנו, מנהיג הדור והדורות. זה לא סתם מנהיג וזה לא סתם גדול הדור, זה גדול שדורות רבים מאוד לא היו להם, שמזכיר את הנהגתו של משה רבנו“, אמר הרב עמאר.

הרב עמאר קרא לכל בית ישראל להגיע ללוויה, לשבות היום ממלאכה - ”וגם תלמידי חכמים יבטלו תורתם ויבואו כולם לחלוק כבוד לתורה ולקדוש ברוך הוא ויחד עם הבכי והדמעות נשא תפילה בלב נשבר ונדכא, נכרע לבבנו לפני השם, שלא נשאר יתומים חס ושלום - כי אין לנו על מי להשען, רק עינינו אל ה‘ אלוקינו“.

”אין אפשרות בעולם להשלים את ההנהגה הגדולה, בכל התחומים, ולא היה גדול שמתקרב אליו ונדמה לו. מי יתן לנו חליפתו, תמורתו. מי יורה דעה ויבין שמועה ויאמר הלכה בכל הדברים הקשים ביותר ויעודד את הפוסקים ויתן להם ”גב“ וחוסן להתרת עגונות, להציל חשש ממזרים ודיני פיקוח נפש בשבתות ובמועדים“, הוסיף הרב עמאר.