הרב עמאר מכפיל את כוחו בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים

היועץ המשפטי לממשלה העביר את סמכויותיו של הרב הראשי יונה מצגר לידיו של הרב הראשי עמאר. המשמעות: הרב עמאר ימנה 10 חברים באסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/06/13 10:00 יז בתמוז התשעג

הרב עמאר מכפיל את כוחו בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי הספרדי, הרב שלמה עמאר, מכפיל את כוחו בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל: אמש (ב‘) החליט היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, להעביר את סמכויותיו של הרב יונה מצגר לידיו של הרב שלמה עמאר, לאחר שהרב מצגר החליט להשעות עצמו בעקבות החקירה נגדו. בתוך כך, הרב מצגר נשלח אתמול לעוד שלושה ימי מעצר בית.

בחוות דעת שכתב הראל גולדברג ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, הוא קובע כי הרב עמאר ימנה גם את חמשת נציגי הציבור שלו באסיפה הבוחר את הרבנים הראשיים ובנוסף את חמשת נציגי הציבור של הרב מצגר. באסיפה יש בסך הכל 150 חברים.

בש“ס מודאגים מנקמה של הרב עמאר (אחרי שהמפלגה ”קברה“ את ”חוק עמאר“ - י.א) שכעת כוחו משמעותי יותר והוא יכול להשפיע בצורה עקיפה על זהותו של הרבנים הראשיים הבאים.

בתוך כך, הרב אליעזר איגרא והרב דוד סתיו, המתמודדים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי מטעם הציונות הדתית, נפגשו אתמול יחד עם ח“כ לשעבר יצחק לוי - מאנשיו של הרב איגרא. השניים ניסו לתאם איחוד כוחות ביניהם, אולם לא הושגה הסכמה בנושא, לעת עתה.