הרב עמאר: לתגבר האבטחה על המוסדות היהודיים בעולם

בעקבות הפיגוע בצרפת שיגר הרב הראשי לישראל מכתב נרגש לקהילה היהודית בטולוז: "המשיכו בשגרת חייכם הטהורה, ידעו כולם כי שום שבר לא יפגע בעוז רוחו של עמנו"

חדשות כיפה אורי פולק 20/03/12 20:24 כו באדר התשעב

הרב עמאר: לתגבר האבטחה על המוסדות היהודיים בעולם
עידן סבאח, צילום: עידן סבאח

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, שלח היום (ג') מכתב נרגש לקהילה היהודית בעיר טולוז שבצרפת, זאת בעקבות הפיגוע אתמול בבית הספר "אוצר התורה" שבעיר. במכתב כותב הרב הראשי כי הוא "נחרד מאוד" לשמוע על הפיגוע ועל הפגיעה "בהורים וילדים תמימים וטהורים".

"בשעה קשה זו מחשבותינו נשואות אל המשפחות השכולות, הדוויות והכואבות, ומבכות מרה את יקיריהם ויקירותיהם, אשר ניתן להיאמר עליהם בשעה קשה זו, כי גדול כים שברך מי ירפא לך", הוסיף הרב עמאר, שנשא תפילה לרפואת הפצועים ולעילוי נשמת ההרוגים.

במכתבו, קרא הרב עמאר לממשלת צרפת "לעשות הכל בכדי שמשפחות יהודיות, הורים וילדים יוכלו לשלוח את ילדיהם לבית הספר ולרחוב בבטחה. כמו כן הננו קוראים לממשלות ברחבי העולם להגביר את השמירה על המוסדות היהודיים בארצותיהן".

הרב הראשי ביקש לנחם את הקהילה היהודית בצרפת ולהשתתף בצערם. "הננו אתכם בכאבכם המר, אך יחד עם זאת הננו קוראים אליכם מקרב לב, המשיכו בשגרת חייכם הטהורה, הגבירו את פעולתכם המבורכת, לבל יאמרו אוייבנו ידינו רמה. ידעו כל יושבי תבל כי שום גל ושבר לא יפגע בעוז רוחו הכבירה של עמנו, הנושא את לפיד האמונה ומדות התום והטוהר בעולמנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן