הרב עמאר: לשלב אנשי דת במו"מ מול הפלסטינים

הרב הראשי הספרדי לשעבר מטיל ספק ביכולת להשיג הסכם קבע בין ישראל לפלסטינים בתקופה הקרובה: "הסכם שכזה חייב לכלול תנאים עקרוניים מבחינה מדינית וביטחונית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/12/13 14:22 ל בכסלו התשעד

הרב עמאר: לשלב אנשי דת במו"מ מול הפלסטינים
אלי סגל, צילום: אלי סגל

הרב שלמה עמאר, הרב הראשי הספרדי לשעבר, טוען כי כחלק מהמשא המתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, יש לשלב אנשי דת יהודים ומוסלמים, כדי שידונו יחד בעתידה של ירושלים.

את הדברים אמר הרב עמאר בפגישה שקיים עם שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד, אתמול (ב‘). השגריר הבריטי אמר כי הוא "רואה ברב דמות מתונה שבכוחה לגשר בין מגזרים ולתרום להשכנת השלום בין העמים".

גולד שאל את הרב עמאר האם הוא רואה סיכוי להסדר קבע עם הפלסטינים, כבר בעתיד הקרוב. ”מאד קשה לצפות דבר כזה, בפרט בעידן בו ה'אביב הערבי' ממשיך לגעוש מסביבנו ואנחנו מצויים בתוך אי ודאות גמורה, כאוניה המיטלטלת בין הגלים ונזרקת בכל פעם מצד לצד“, אמר הרב עמאר, ”כאשר גם הידידים שלנו כביכול מתגלים כלא ידידים. גם בתוך ישראל שורר בלבול גדול, כאשר הימין והשמאל כבר לא מחזיקים בעמדות המסורתיות“.

השגריר תהה במידה ויגובש הסכם שכזה, האם הרב עמאר ייתן את הסכמתו לתהליך. ”ראשית, מי שואל אותי בעניין“, השיב הרב עמאר, ”ובכל מקרה הסכם שכזה חייב לכלול תנאים עקרוניים מבחינה מדינית וביטחונית. גם בירושלים חייבים למצוא הסדר ברור. כל העולם וגם הערבים מבינים שאנחנו, היהודים, חלמנו אלפיים שנה על ירושלים והזכרנו אותה בכל התפילות, גם בתקופות הכי קשות שלנו, וזה לא לחינם“.

הרב עמאר הוסיף וציין כי ”יש לעם היהודי קשר עמוק ובל יינתק עם ירושלים ואת זה העולם צריך לקחת בחשבון בכל הסדר. לכן, לדעתי, הדיונים הרגישים הללו חייבים לכלול רבנים ואנשי דת שיהיו שותפים להכרעות במקומות הקדושים בירושלים“.