הרב עמאר לנשיא פרס: "להתווכח באהבה ובידידות כאחים לאחים"

נשיא המדינה והרב הראשי לישראל נפגשו על רקע המחלוקות והפערים סביב סוגיית "חוק טל" וגיוס החרדים לצה"ל. הנשיא: "הנטל חייב להיות מוטל על כל אדם באופן שוויוני"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/07/12 13:07 כה בתמוז התשעב

הרב עמאר לנשיא פרס: "להתווכח באהבה ובידידות כאחים לאחים"
מארק ניימן, לע"מ, צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה שמעון פרס והרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר, קיימו היום (א') פגישה מיוחדת בבית הנשיא בירושלים, על רקע המחלוקות והפערים בין הצדדים סביב סוגיית חוק טל. בפתח הפגישה פנה הרב עמאר אל הנשיא פרס ואמר כי "בשעה זו כשהרוחות מתלהטות עשויה להתפשט שנאה בעם".

הרב עמאר ציין כי "אנו נמצאים בימים של מחלוקת, מצד אחד חיילנו, שהשם ישמור עליהם, המרגישים תחושת קיפוח שהם תורמים ונושאים נפשם להגנת המדינה, ומהצד השני ישנם בני הישיבות הממיתים עצמם באוהלה של תורה וממשיכים לשמור על קיומו של עם ישראל".

"אני רואה שינוי הקורם עור וגידים בקרב הציבור החרדי במדינת ישראל, אי אפשר להתעלם מחרדים שכן בוחרים להתגייס, הוקמו מסגרות כמו 'שח"ר' ו'הנח"ל החרדי', ישנם אלפים שמתגייסים ותהליך של שינוי מתקיים בפועל", ציין הרב עמאר, שהוסיף ואמר כי הוא "מאמין כי לאורך זמן נראה שינוי מהותי בקרב החרדים".

הרב הראשי לישראל הוסיף כי "ישנם ויכוחים בתוך העם, אך הוויכוחים חייבים להיות מכובדים. באתי לבקש ממך כבוד הנשיא שנצא בקריאה משותפת - יש להתווכח באהבה ובידידות כאחים לאחים. יש לנו מטרות משותפות, בפרט בימי בין המצרים בהם אנו אבלים על חורבן בית המקדש, על שנאת חינם, יש לנהל את המשא ומתן בנושא גיוס בני הישיבות בכבוד ובהדר".

הנשיא פרס השיב לרב עמאר כי "אין חילוקי דעות שבצה"ל צריך לשרת כל מי שיכול בפועל לשרת. לחמנו ב-7 מלחמות קשות, תמיד במצוקה של כוח אדם ומשאבים. האיבה סביבנו לא קטנה והנטל חייב להיות מוטל על כל אדם באופן שוויוני". הנשיא הדגיש כי יש ניצוצות של התקדמות בגיוס חרדים ויש שינויים מתחת לפני השטח אבל אסור לברוח מפתרון שבסיסו שוויון בנטל: "אני פונה לעם ישראל ומצטרף לקריאתו של הרב הראשי- בואו ננהל דיון זה ללא הקצנות, במאמץ עליון למצוא פתרון במסגרתו הנטל יתחלק כראוי בתוך העם למען הגנת המולדת".

הנשיא הדגיש כי עדיין מתנהל משא ומתן בין המפלגות, "אני תקווה כי יימצא פתרון הולם לסוגיה, כולנו רוצים שהמשא ומתן יתנהל באווירה טובה וללא הקצנה של איש ברעהו". מיד לאחר ההצהרות המשותפות, קיימו נשיא המדינה והרב הראשי פגישה בארבע עיניים במסגרתה דנו בסוגיית הגיוס. הנשיא הודה לרב על פעולותיו החשובות לשמירה על אחדותו ושלמותו של העם דווקא בימים קשים אלו.