הרב עמאר: להיקהל בי"ז בתמוז שעה קודם לאמירת סליחות בשל המצב

על רקע המצב הביטחוני וירי הטילים מרצועת עזה קורא הרב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר להיקהל שעה קודם לצום י"ז בתמוז לקריאת תהילים ואמירת סליחות

חדשות כיפה חנן גרינווד 13/07/14 12:38 טו בתמוז התשעד

הרב עמאר: להיקהל בי"ז בתמוז שעה קודם לאמירת סליחות בשל המצב
cc by Eli segal, צילום: cc by Eli segal

על רקע ירי הטילים המתמשך מכיוון רצועת עזה וההכנות לקראת כניסה קרקעית אפשרית לרצועה, קורא הרב הראשי לשעבר, הראשון לציון הרב שלמה עמאר להפוך את צום י"ז בתמוז, שחל ביום שלישי הקרוב, ליום של תפילה המונית בבתי הכנסת ולהגיע שעה אחת קודם תפילת מנחה לקריאת תהילים ואמירת סליחות "ובכך להעתיר ולבטל מעלינו את רוע הגזרה ולהשיב את השקט והשלווה לישובי הארץ".

במכתב שפרסם לנוכח המצב, פותח הרב עמאר וקורא: "אחינו כל בית ישראל שמעו ותחי נפשכם. צום שבעה עשר בתמוז שחל ביום שלישי הבעל"ט, שהוא תענית ציבור על צר ומצוק שניתכו עלינו, והוא ראשון לימי בין המיצרים הקב"ה יהפוך אותם לששון ולשמחה, ולמועדים טובים בב"א. והנה על עתה באתי, שהיא עת צרה ליעקב, ושונאי השם לבשו עזות דטומאה, לשפוך דם ילדים צדיקים ונקיים, ומשלחים פצצות וטילים ושאר כלי משחית על ערי ישראל בלי שום הבחנה, וכל מאודם לשפוך דם, ואנחנו בשם השם א-ל-הינו נזכיר ואליו עיניו נשואות".

בהמשך, פונה הרב עמאר אל כל עם ישראל ומבקש: "ואת אחי אנוכי מבקש, להקהל בבתי כנסיות ובתי מדרשות ביום התענית, אנשים נשים וטף ויתקהלו שעה אחת קודם תפילת מנחה, לקריאת תהילים ואמירת סליחות, וא-ל כביר לא ימאס, וישמע צעקתנו ונאקתנו, ויחון ויחוס ויחמול על עם ישראל ועל א"י, ויציל את חיילינו וכל כוחות הביטחון, וישיבם לבתיהם בריאים ושלמים".