הרב עמאר: לא נתנו לי הזדמנות להסביר לרב עובדיה זצ"ל

כך התנהל ביתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כשמקורביו מנעו מהרב שלמה עמאר, לשעבר הרב הראשי הספרדי לישראל, מלשוחח איתו על המרוץ לרבנות הראשית: "לא ניתנה לי הזדמנות להסביר"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/10/13 08:34 ה בחשון התשעד

הרב עמאר: לא נתנו לי הזדמנות להסביר לרב עובדיה זצ"ל
יחצ, צילום: יחצ

הרב שלמה עמאר, הרב הראשי הספרדי לישראל, אומר כי אנשי ביתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל, מנעו ממנו מלהפגש עם הרב עובדיה - מה שהביא לקרע ביניהם במהלך המרוץ לרבנות הראשית, עת הרב יוסף זצ“ל קידם את מועמדותו של הרב הראשי הספרדי הנוכחי, הרב יצחק יוסף, ובעוד הרב עמאר קידם את מועמדותו של הרב ציון בוארון.

בראיון ששודר אמש (ג‘) בערוץ 2, אמר הרב עמאר לסיון רהב מאיר כי ”היה מצב שאני לא יכולתי לתמוך בבחירת הרב הראשי למה שהרב רצה, אני חשבתי שאוכל לשכנע את הרב בבחירה של אדם אחר (הרב ציון בוארון - י.א) שהרב מעריך אותו מאוד כאחד מגדולי הפוסקים בדור, אבל לא ניתנה לי ההזדמנות שאוכל להסביר. היו שניסו לעשות מרחק, אבל כשנפגשנו הוא בירך אותי בכל לב וגם לאחר מכן העבירו לי בשמו מסרים ברורים וחד משמעיים“.

בהתייחס לפטירתו של הרב עובדיה ו“ליום שאחרי“, אמר הרב עמאר כי ”העולם שעם הרב עובדיה והעולם שאחרי הרב עובדיה זה עולם אחר. הרב עובדיה הנהיג את עולם התורה, ואת העולם בכלל, ואת העולם הספרדי בכלל, זה למעלה משישים שנה ברצף, בהנהגה שלא היו עליה מעוררים לעולם. לא היה לנו עוד גדול כזה, ודאי לא יהיה לנו עוד“.

”זה עולם אחר, זה שינוי שאנחנו עוד לא קולטים אותו, אנחנו עוד לא תופסים, אנחנו עוד בתוך איזה חלום בלהות שעוד לא יודעים מה שנעשה איתנו", הוסיף הרב עמאר. בהתייחס לממשיך דרכו של הרב עובדיה, אמר הרב עמאר כי ”כל מי שמדבר על יורש, אין לי שום עיתון - כמעט לא רואה כלום, אבל אני שומע פה, שומע שם, זה דברי הבל, דברי שטות. אין מי שיכול לרשת. כולנו רחוקים ממנו מרחקים אדירים - לא אני הקטן, גם הגדולים ממני בעשר ידות, עדיין המרחק בינם לבינו הוא מרחק אדיר. כל העניין של ירושה, זה דברים שאינם נתפסים, לא שייכים לעניין“.