הרב עמאר: הרב אבוחצירא נרצח – כדי למנוע גזירה קשה מעלינו

הרב הראשי לישראל פרסם קריאה ציבורית לתפילה ותשובה בעקבות רצח הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל. "מאז הריגת זכריה הנביא לא הייתה זוועה כזאת בעם ישראל", כתב

חדשות כיפה אורי פולק 07/08/11 19:10 ז באב התשעא

הרב עמאר: הרב אבוחצירא נרצח – כדי למנוע גזירה קשה מעלינו
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, פרסם היום (א') קריאה ציבורית מיוחדת לנוכח הרצחו של הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל לפני למעלה משבוע, ולקראת תשעה באב אשר יצוין השבוע. לטענת הרב עמאר, הרב אבוחצירא זצ"ל נרצח כדי לבטל גזרה קשה מעל הדור.

באגרתו מסביר הרב עמאר כי תקופת ימי בין המצרים הינה תקופת אבל לא רק על חורבן הבית אלא על ימינו אנו. "מיום שנחרב בית המקדש אין לך יום שאין קללתו מרובה מחברו, והחורבן ממשיך ומתגלגל בכל דור ובכל מקום, ומחדש צרותיו ותלאותיו בכל עת בעוונותינו הרבים", כותב הרב עמאר ומציין כי "בשנה הזאת הוכנו הושברנו, שבר על שבר בא, באסון הנורא שנכפלו בו צרות בהסתלקות כ"ק האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל", כתב הרב עמאר.

לטענתו, לא זאת בלבד שעם ישראל הפסיד "צדיק וחסיד שהיה מגן על הדור בתורתו ויראתו", אלא ש"הדבר נעשה על ידי חילול השם וחילול התורה הקדושה, ואין לנו פה להשיב ולא מצח להרים ראש". באגרתו מדגיש הרב עמאר כי לדעתו "מאז הריגת זכריה הנביא עליו השלום לא הייתה זוועה כזאת בעם ישראל, אשר יהרג כהן ונביא בבית השם, בידי בן עולה מבני עמנו".

הרב עמאר הסביר באגרת כי "אף על פי שאין לנו עסק בנעלמות, מכל מקום לימדונו חז"ל שמפני הרעה נאסף הצדיק, היינו הרעה שלא תבוא - כלומר שכדי לבטל גזרה קשה מעל הדור, נסתלק ונאסף הצדיק". הוא ציין כי "אם הוצרכנו לקרבן ציבור גדול כזה, ובהסתלקות נוראה כזאת, מי יודע כמה קשה הייתה הגזרה, ה' יצילנו".

מתוך המציאות הזאת קובע הרב עמאר כי מוטלת חובה על כל איש ואישה מישראל "לפשפש במעשינו, ולחפש בהתנהגותנו ולשבור ליבנו לפני השם בהכנעה גמורה, ולהרחיק כל חטא ועוון, הן שבין אדם למקום והן שבין אדם לחברו, אשר בזה שפלנו מאוד, ולא מקפידים על כבוד הזולת ואהבתו, ונשליך מעל פנינו כל קנאה ושנאה, ונרבה אהבה עם ותרנות מרובה, ונרבה בעמל התורה לשם שמיים, וה' הטוב רחום וחנון וניחם על הרעה וישוב ירחמנו יכבוש עוונותינו, ויגאלנו בישועה וברחמים".

אל האגרת שכתב צרף הרב עמאר קינה מיוחדת אותה הוא ביקש להוסיף אל הקינות הנאמרות בתשעה באב הקרוב, בהתייחס אל הירצחו של הרב אבוחצירא זצ"ל. "אוי כי באה השמועה, וכל הלבבות קרעה, אוי לאוזן ששמעה, ועינים ילכו דמעה, והיום יום השבעה, לכיבוי נרות שבעה, של המנורה הטהורה, זכה וברה, של הרב האי גאון צדיק ועניו, כ"ק האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא", נכתב.